ایران حملات سایبری را با قدرت تلافی می‌کند

۱۸م دیماه ،

آمریکا با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری درصدد تداوم جنگ سایبری علیه ایران است اما ایران هم دست روی دست نگذاشته است.
به نوشته روزنامه کیهان پایگاه خبری صدای روسیه در گزارشی که به مرور حملات سایبری طی چند سال اخیر علیه ایران اختصاص داشت، نوشت: اسرائیل و آمریکا در حملات سایبری علیه ایران فعال می باشند.
براساس نتیجه گیری متخصصان برنامه هسته ای در حال حاضر یک گروه مخرب متشکل از ۴ نوع ویروس برای خرابکاری فعال می باشند تا به ساختار اقتصاد ایران و برنامه هسته ای آن آسیب بزنند اما ایران نیز دست روی دست نگذاشته و یک برنامه قدرتمند دفع خطرات و حملات سایبری را طراحی کرده است.
براساس این گزارش، دو شرکت بزرگ خدمات سایبری در دنیا لابراتور «کاسپرسکی» روسیه و «سیمانتک» ایالات متحده سال قبل با بررسی و آنالیز ویروس رخنه کرده به تأسیسات ایران به این نتیجه رسیدند که جنگ سایبری علیه ایران درحال انجام است. یکی از این ویروس ها «Flame» نام داشت. لابراتوار کاسپرسکی پس از آنالیز ویروس بدافزار «Flame» اعلام کرد که این ویروس برای نفوذ در شبکه های کامپیوتری ایران و دریافت و ارسال اطلاعات محرمانه طراحی شده بود. متخصصان ایرانی همچنین در سال ۲۰۱۲ موفق شدند حمله ویروسی به نام استاکس نت را مهار کنند که هدف آن از کار انداختن سیستم کنترل و مدیریت سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم بود.
صدای روسیه افزود: ایران نیز در واکنش به این حملات دست روی دست نگذاشت و در پاسخ به این حملات، اقدام به نفوذ در ساختارهای نفتی و گازی عربستان سعودی و قطر نمود. در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی، دو شرکت سعودی «آرامکو» عربستان و «راسگاز» قطر، مورد حملات سایبری ایران قرار گرفتند.
این اقدامات ایران را می توان هم حمله و هم دفاع نامید.» به گزارش صدای روسیه، حملات ویروس ایرانی با نام «شامون»، به عربستان و قطر خلاصه نشده و ایالات متحده را نیز در برگرفت. این ویروس با هک کردن سایت های بیش از ۳۰ بانک آمریکایی، تمامی اطلاعات و فایل های ۳۰ هزار رایانه را به کلی پاک نمود.
به گفته «لئون پانه تا»، این مخرب ترین حمله سایبری به سوی بخش ها و سازمان های خصوصی ایالات متحده تا به امروز می باشد. براساس برخی برآوردها، انهدام اخیر پهپاد اسرائیلی توسط حزب الله نیز در حقیقت توسط متخصصان ایرانی در پایگاهی سری در جنوب بیروت صورت گرفت.
این گزارش می افزاید: ایران به سرعت در حال ساخت سیستم حفاظت ضدویروس برای دفاع در برابر حملات سایبری دشمنان است. ایران به فکر ساخت شبکه اینترنت ملی افتاد. این شبکه به طور کامل از شبکه جهانی جدا بوده و امکان نفوذ و خرابکاری را به صفر می رساند. امروزه فاز اول این پروژه به راه افتاده است و در آن تمامی سازمان ها از شبکه جهانی اینترنت قطع و به شبکه ملی وصل شده اند. به نظر می رسد که تا ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی [۲ماه دیگر] این شبکه به طور کامل راه اندازی شود.
صدای روسیه خاطر نشان کرد: در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۲ میلادی، ملاقاتی میان متخصصان و روسای سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده «DARPA» در این سازمان برگزار شد. این اشخاص پیشنهاداتی مبنی بر ایجاد تحول در جنگ های سایبری ارائه دادند.
بدین ترتیب در پایان این دیدار، پروژه «ایکس» با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری به تصویب رسید. این مبلغ صرف راه اندازی و برنامه ریزی کرم های رایانه ای فوق پیشرفته و به منظور آسیب به برنامه های کاربردی، کنترل فوق پیشرفته سیستم ها و تهیه نقشه کاملی از نقاط سایبری مورد هدف خواهد شد.
«داریل کیمبال» رئیس انجمن کنترل تسلیحات نظامی ایالات متحده اخطار می دهد که این اقدام می تواند دیگر کشورهای دنیا را نیز برای انجام پروژه های مشابه تحریک کند.
برای مثال امروزه ارتش ۱۲ کشور از ۱۵ قدرت برتر نظامی دنیا مجهز به برنامه های جنگ سایبری می باشند.
در پایان این گزارش آمده است: چندی پیش آمریکا، ۳ کشور روسیه و ایران و چین را به عنوان مهمترین دشمنان خود در فضای مجازی ذکر کرد. ناتو نیز پیش بینی کرده روسیه و چین در آینده، به دشمنان سایبری آمریکا تبدیل خواهند شد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.