ایران خواستار آزادی هر چه سریع‌تر استاد دانشگاه شریف توسط آمریکا شد

۲۲م آذر ،

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست اقدامات لازم را برای آزادی هر چه سریع‌تر «سیدمجتبی عطاردی» استاد دانشگاه صنعتی شریف صورت دهد.
خبرگزاری فارس: ایران خواستار آزادی هر چه سریع‌تر سیدمجتبی عطاردی توسط آمریکا شد

Tweet

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت اولین سالگرد بازداشت «سیدمجتبی عطاردی» استاد دانشگاه صنعتی شریف توسط دولت آمریکا بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

یک سال از بازداشت دکتر سید مجتبی عطاردی از اساتید شناخته شده بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف به اتهامات واهی توسط پلیس و مقامات وزارت دادگستری آمریکا گذشت، در حالی که خانواده و فرزندان ایشان و نیز جامعه علمی ایران همچنان چشم به راه آزادی سریع و بازگشت وی به وطن‌شان می باشند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بازداشت ایشان موضوع احقاق حقوق کنسولی، تسهیل شرایط بازداشت و فراهم کردن زمینه آزادی فوری نامبرده را در اولویت کار خود قرار داد و تاکنون تلاش‌های متعدد و مستمری در این جهت به عمل آورده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت دولت ایالات متحده آمریکا جهت رعایت همه حقوق و تضمین سلامتی نامبرده، تأکید دارد با توجه به شخصیت علمی و بین‌المللی، وضعیت جسمانی و نیز بی‌گناهی نامبرده، اقدامات لازم برای آزادی فوری و بازگشت ایشان به آغوش خانواده و ملت بزرگ ایران را با جدیت مدنظر قرار دهد.۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.