ایران خواستار افزایش نرخ بهره سپرده‌های خود در کره‌جنوبی شد

چکیده: یک مقام بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد ایران از این کشور خواسته تا نرخ بهره میلیاردها دلار پول حاصل از فروش نفت خود را که در دو بانک دولتی این کشور سپرده‌گذاری شده، افزایش دهد.

به گزارش رویترز، یک منبع آگاه در بانک مرکزی کره جنوبی روز پنجشنبه گفت، ایران از این کشور خواسته تا نرخ بهره میلیاردها دلار پول حاصل از فروش نفت خود را که در دو بانک دولتی این کشور سپرده گذاری شده، افزایش دهد.

بر اساس این گزارش ایران قصد دارد با این اقدام این پیام را برای چهارمین مشتری بزرگ نفت خود ارسال کند که همراهی سئول با تحریم های غرب برای این کشور بدون هزینه نخواهد بود. تحریم های غرب موجب کاهش ۱۷ درصدی واردات نفت کره از ایران در ۶ ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۲ شده است.

بانک مرکزی ایران حساب هایی را در بانک صنعتی کره و ووری بانک این کشور ایجاد کرده تا بتواند پول صادرات نفت خود به سئول را از این طریق دریافت کند و پول واردات کالا از این کشور را بپردازد..

این منبع آگاه در بانک مرکزی کره به رویترز گفت: «ایران اعلام کرده که نرخ بهره ۰٫۱ درصد بسیار پایین است و تقاضای افزایش نرخ بهره را کرده و تاکید کرده که در صورت عدم افزایش نرخ بهره، پول خود را از این دو بانک دولتی به بانک های دیگر انتقال خواهد داد.»

رسانه های کره ای گفتند، اختلاف بر سر حساب های بانکی ممکن است موجب تاخیر در پرداخت پول شرکت های کره ای صادرکننده کالا به ایران شود، هر چند بعید به نظر می رسد که تهران به صورت کامل حساب های خود را در این بانک ها ببندد.

به گفته منابع دولتی، پالایشگاه های کره ای قصد دارند از ماه سپتامبر خرید نفت از ایران را پس از دو ماه وقفه به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا، از سر بگیرند. کره جنوبی از ابتدای ماه جولای به دلیل تحریم بیمه ای محموله های نفتی ایران از جانب شرکت های اروپایی، واردات نفت خود از این کشور را متوقف کرده بود که همین مسئله موجب کاهش موجودی حساب های بانکی ایران در کره شده بود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.