ایران خواستار لغو محاصره، ارسال کمک های بشردوستانه و برقراری آتش بس در یمن است

معاون نماینده ایران در ژنو، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار برداشته شدن محاصره اقتصادی یمن، ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور، برقراری آتش بس و آغاز گفتگوهای فراگیر صلح است.

ایران خواستار لغو محاصره، ارسال کمک های بشردوستانه و برقراری آتش بس در یمن است

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی علی آبادی معاون نمایندگی دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو در دومین روز برگزاری نشست ۴۸ شورای حقوق بشر طی سخنانی در این نشست ضمن اشاره به تداوم وضعیت وخیم انسانی در یمن گفت: این وضعیت نتیجه تجاوز نظامی غیرقانونی کشورهای متجاوز است که با موافقت و تجهیز تسهیلاتی آمریکا، کانادا و انگلیس در هفت سال گذشته، شرایط انسانی و بحرانی بسیار سختی بر مردم یمن تحمیل کرده است.

وی افزود: هفت سال بمباران یمن مردم این کشور را در شرایط گرسنگی قرار داده و زیرساخت های این کشور را ویران و زمینه ایجاد و گسترش گروه های تروریستی را در یمن فراهم کرده است.

معاون نمایندگی دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی مستقر در ژنو با تاکید بر اینکه جنگ راه حل هیچ بحرانی نیست گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برداشته شدن محاصره اقتصادی یمن، ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور، برقراری آتش بس و آغاز گفتگوهای فراگیر صلح است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.