ایران درتشخیص و درمان بیماری های چشمی در ردیف ۲۰ کشور برتر دنیا قراردارد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : فوق تخصص قرنیه چشم گفت: ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماری های چشمی در زمره پیشرفته ترین کشورهای دنیا است و طبق آمار ازنظر نتایج درمانی و مقالاتی که در سطح بین المللی ازسوی پزشکان ایرانی ارایه شده است، ایران جزو ۲۰ کشور برتر دنیا به شمار می رود.

دکتر احمد سلامت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این ایران از نظر تشخیص، درمان و تولید علم در زمینه چشم پزشکی و تجهیزات چشم پزشکی یکی از برترین کشورهای منطقه خاورمیانه است.

وی گفت: ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماری های چشمی هیچ کمبودی نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی ندارد و هیچ بیماری از ایران برای درمان به کشورهای دیگر اعزام نمی شود بلکه بیماران بسیاری از کشورهای همسایه برای درمان به ایران می آیند.

سلامت در مورد وضعیت تجهیزات چشم پزشکی ایران نیز اظهار داشت: مراکز دانشگاهی و بیمارستان های بزرگ کشور دارای تجهیزات پیشرفته متناسب با علوم روز دنیا می باشند و برهمین اساس پزشکان می توانند با استفاده از آخرین روش های علمی بیماران را درمان کنند.

فوق تخصص قرنیه درمورد استفاده از روش سلول درمانی در درمان بیماری های چشمی در ایران گفت: تحقیقات پایه ای در زمینه سلول درمانی در حوزه چشم پزشکی در کشور ما در دست انجام است.

سلامت توضیح داد: در مورد بیماری آب سیاه و بیماری های چشمی مرتبط با عوارض شبکیه و دیابت استفاده از سلول های بنیادی اکنون درمرحله تحقیقاتی در ایران هم تراز با بعضی کشورهای پیشرفته دنیا درحال انجام است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.