ایران در بین ۴ کشور برتر در رشد ثبت دامنه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آخرین وضعیت ثبت دامنه های اینترنتی از ثبت نزدیک به ۴۴۵ هزار دامنه در سطح کشور حکایت دارد که با این تعداد، ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در رشد ثبت دامنه کشوری اینترنت جای گرفته است.
 
شمار دامنه های اینترنتی فعال در کشور در یک سال اخیر ۴۵ درصد رشد داشته است و براساس اعلام مرکز دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانشهای بنیادی با عبور ایران از مرز تعداد ۴۰۰ هزار دامنه، هم اکنون کشورمان از نظر تعداد دامنه اینترنتی کشوری، نه تنها بزرگترین کشور در منطقه است، بلکه از از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم پیشی گرفته است و با رشد سالانه ۴۵ درصدی در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.
 
فعالیت ۴۴۵ هزار دامنه اینترنتی
 
آخرین آمارهای ارائه شده از ثبت پسوندهای اینترنتی حاکی از آن است که کاربران ایرانی در مجموع بالغ بر ۴۴۴ هزار و ۹۲۴ دامنه اینترنتی را به ثبت رسانده اند. براساس این آمارها، ثبت پسوند ir همچنان در صدر ثبت دامنه های فعال اینترنتی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.
 
هم اکنون ۴۳۶ هزار و ۱۸ دامنه فعال با پسوند ir به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را شامل می گردد؛ همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۴۹ دامنه، شمار دامنه های ثبت شده با پسوند ایران ۲ هزار و ۹۶۴ دامنه و شمار دامنه های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۶۴۳ دامنه اعلام شده است.
 
همچنین تعداد دامنه های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۳۷۱ دامنه، با پسوند gov.ir بالغ بر ۳۰۰، پسوند org.ir بالغ بر ۲۹۰ و id.ir بالغ بر ۲۴۸ دامنه است؛ در همین حال تاکنون ۴۱ دامنه با پسوند net.ir به ثبت رسیده و در مجموع ۴۴۴ هزار و ۹۲۴ دامنه با پسوندهای اعلام شده در پایگاه ثبت دامنه های اینترنتی در ایران به ثبت رسیده و فعال است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.