ایران در سینمای ایران هست، نیست یا …/ توصیف جلیلی، تذکر گبرلو، توضیح طالب‌زاده / حاشیه‌های برنامه «هفت»

۹ م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، وجید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، در بخشی از صحبت‌هایش و در جایی که مشغول توصیف وضعیت سینمای ایران بود، پرسید ایران در سینمای ایران کجاست؟
 

او مغتقد بود ایران در سینمای ما حضور ندارد.
   

این حرف‌های جلیلی با تذکر محمود گبرلو مجری برنامه مواجه شد؛ «البته آقای جلیلی این‌طور که شما می‌گوئید نیست. ایران در تمام این سال‌ها در سینمای ما حضور داشته و دارد، البته ممکن است در این بین بعضی از فیلمساز‌ها فیلم‌هایی را بر اساس‌ داستان‌های قدیمی یا کلاسیک خارجی ساخته باشند، اما این‌گونه نیست که بگوئیم، ایران در سینمای ایران وجود نداشته است.»

نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره فیلم عمار هم در ادامه این بحث گفت که ما سینماگرانی را داریم که این‌ها از قبل از انقلاب فیلم می‌ساختند و حالا هم دارند می‌سازند، در مقابل یک سری فیلمسازان هم بعد از انقلاب فیلمسازی را آغاز کردند که بیشتر نگاه‌شان هنری بود و متعلق به فرش قرمز جشنواره‌های اروپایی که اتفاقا با استقبال هم مواجه شد.

به گفته طالب‌زاده، در این بین عده‌ای از فیلمسازان هم به سراغ فیلم های جنگی رفتند و آثاری را خلق کردند، اما مشکل اینجا بود که همه فیلمسازانی که پس از انقلاب وارد کار فیلمسازی شدند، تجربی کار می‌کردند، و این کار مثل این بود که ما عمل جراحی قلب را به صورت تجربی انجام بدهیم که نمی‌شود.
 

۵۸۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.