ایران در میان ۴ تولیدکننده علم جهان/بکارگیری سل تراپی در درمان قلب

این مطلب در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

 به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، فریدون نوحی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در زمینه انجام عملهای جراحی و فعالیتهای علمی در زمینه قلب و عروق جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: در حال حاضر ایران به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تولید علم تبدیل شده و بر اساس پیش بینی ها با ادامه این روند تا چند سال آینده به جایگاه چهارم جهان دست خواهد یافت.

 

رئیس انجمن قلب و عروق ایران با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه قلب و عروق در کشور گفت: این دانشگاه با دارا بودن پزشکان متخصص و متعهد و مراکز پیشرفته درمانی یکی از مراکز مهم در تولید علم و استفاده از روشهای نوین در درمان بیماریها به شمار می رود.

 

وی در همایش پژوهش و کاربردهای بالینی سلولهای بنیادی با اشاره به اینکه در حال حاضر همهی عملهای قابل انجام در کشورهای پیشرفته جهان در زمینه قلب و عروق در کشور قابل انجام است، افزود:  ایران در بعضی از زمینه ها  از جمله  بیماریهای دریچه ای، بیماریهای مادرزادی، انجام عملهای پیچیده قلبی و کارهای تهاجمی تجربه بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد.

 

به گزارش مهر، هم اکنون روش نوین  تزریق سلولهای بنیادی در عروق کرونر برای تولید سلولهای تازه و ترمیم سلولهای تخریب شده قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس تحقیقات انجام شده از این روش درمانی می توان در بیماران دچار سکته قلبی، بیماران دچار نارسایی قلبی مزمن، نارسایی قلبی و افرادی که هیچ شانس بهبودی ندارند استفاده نمود.

 

در این روش درمانی سلولهای مغز استخوان از بیمار دریافت و پس از دریافت سلولهای بنیادی در عروق کرونر بیمار تزریق می گردد که تاکنون ۱۹ بیمار با استفاده از این روش مورد درمان قرار گرفته اند که نتیجه آن رضایت بخش اعلام شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.