ایران در نمایشگاه گردشگری قاهره شرکت می کند/ایران و مصر بازارهای مناسب گردشگری برای یکدیگرند

۰۸م اسفند ،

معاون رییس جمهوری در دیدار با وزیر گردشگری مصر:

ملک زاده در دیدار با وزیر گردشگری مصر و هیات همراه ضمن اعلام حضور قطعی ایران در نمایشگاه گردشگری قاهره تاکید کرد:ایران و مصر بازارهای مناسب گردشگری برای ملتهای دو کشور خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد شریف ملک زاده افزود:پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی دو کشور سبب شده محدودیتی در ارتباط و تعامل گردشگری دو کشور متصور نباشیم.
معاون رییس جمهوری با یاد آوری سخنان دکتر احمدی نژاد در جلسه شورای عالی خلیج فارس، مصر را یکی از اصلی ترین حوزه های مطرح برای گردشگری و سفر ملت ایران برشمرد وگفت:از آنجا که ایرانیان به سفرهای گروهی،خانوادگی و سالم اهمیت می دهند،مصر می تواند مقصد مناسبی برای این سفرها باشد.
ریییس سازمان میراث فرهنگی امضای تفاهم نامه همکاری میان دو کشور در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و تاکید کرد:علی رغم وجود مشترکات فراوان بین دو ملت ایران و مصر شناخت آنها از یکدیگر بسیار کم است و توجه به مباحث فرهنگی راه حل رفع این مشکل است.
به گفته معاون رییس جمهوری مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای رایزنی با طرف مصری انتخاب شده و بخش خصوصی برای این همکاری آمادگی کامل دارد.
ملک زاده تصریح کرد:شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وآسمان به عنوان همکاران این مجموعه فعالیت خواهند داشت،علاوه بر آن از فعالیت خطوط هواپیمایی مصری نیز در این زمینه استقبال می کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی همچنین پیشنهاد کرد:به منظور آشنایی مسافران با جاذبه های گردشگری ناشناخته ایران و مصر دفاتر اطلاع رسانی در دو کشور فعال و برنامه هایی همچون هفته های فرهنگی- گردشگری در ایران و مصر برگزار شود.
“هشام زعزو”وزیر گردشگری مصر نیز در این دیدار گفت:صنعت گردشگری از ستونهای اصلی اقتصاد مصر است و در آینده نزدیک تحرک گردشگری بیشتری از طرف مصر به ایران خواهیم داشت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.