ایران در کنفدراسیون کشتی آسیا صاحب مسئولیت می‌شود!

۰۷اردیبهشت،

247-9.jpg

نایب رییس فدراسیون کشتی ایران می‌گوید با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است در کنفدراسیون کشتی آسیا مسئولیتی برای نماینده ایران در نظر گرفته شود.

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در انتخابات هیات رییسه کنفدراسیون کشتی آسیا فضای خالی حکمفرما بود و من تا به حال انتخاباتی با چنین مختصاتی ندیده بودم. جایگاه کشتی ایران مشخص است و نقش ایران باید در سیاستگذاری‌ها پررنگ باشد . به همین سبب با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و صحبت‌هایی که با دکتر کیم داشتیم قرار بر این شده که فضایی برای ایران در کنفدراسیون کشتی آسیا در نظر گرفته شود که شاید از یک منظر موثرتر از حضور در هیات رییسه باشد.

وی دربارهٔ قضاوت‌های صورت گرفته در رقابت‌های قهرمانی آسیا، یادآور شد: تغییر قوانین به ویژه در کشتی فرنگی جذابیت آن را قابل ملاحظه کرده ، به طوری که کشتی ها بندرت به خاک کشیده می‌شود و سیاست ها در داوری طوری شده تا اجرای فن صورت گیرد، اما به طور مشخص در وزن های ۸۴ و ۹۶ کیلوگرم حق طالب نعمت پور و داود گیل نیرنگ آن چنان پایمال شد که دکتر کیم و نماینده فیلا هم به این مساله اذعان کردند.

رنگرز ادامه داد: در کشتی آزاد هم رگه‌هایی از این تضییع حق را شاهد بودیم و اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد قطعا قهرمانی در هر دو رشته به ایران می‌رسید ، ولی متاسفانه تیم‌های ما در اوج شایستگی دوم شدند و خستگی به تن‌مان ماند.

وی با اشاره به این نکته که باید هزینه‌های جوانگرایی را پرداخت کرد، گفت: اگر نگاه چهار ساله داریم و می‌خواهیم افتخارات المپیک لندن تکرار شود باید به پشتوانه ها فرصت ظهور بدهیم و نمی‌توان در همه رقابت‌ها از مهره‌های اصلی استفاده کرد.

رنگرز در ادامه تاکید کرد: منهای مسئولیت خودم معتقدم تفکری که در حوزه فنی کشور وجود دارد تفکر درستی است و باید این شجاعت را داشته باشیم که در چنین رقابت‌هایی پشتوانه ها را آزمایش کنیم. قهرمانی آسیا و حتی جام جهانی چیزی به اعتبار ما اضافه نمی‌کند و باید نگاه بلند مدت داشته باشیم.

وی همچنین دربارهٔ لغو اعزام‌های تیم‌های کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان به روسیه و آذربایجان ، اظهار کرد: شرایط مالی فدراسیون تابع شرایط اقتصادی کشور و وزارت ورزش و جوانان است. تلاش ما اعزام همه تیم‌ها به خصوص در رده سنی پایه است، اما تنگناهای مالی موجود هم بعضی اوقات سبب چنین اتفاقاتی می‌شود.

نایب رییس فدراسیون کشتی همچنین با بیان این که جام تختی در تهران برگزار خواهد شد، افزود: قبل از عید جلساتی با مسئولان شهرستان بابلسر داشتیم و توافقات بر مبنای برگزاری رقابت‌ها در بابلسر بود، اما با انصراف مازندرانی ها و با توجه به زمان اندک باقی مانده، این رقابت‌ها در تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دعوتنامه‌ها برای جام تختی و جام یادگار ارسال شده و تا جایی که من خبر دارم چند کشور همسایه برای حضور خود اعلام آمادگی کرده‌اند. البته هنوز گزارش کامل جام تختی را ندیده‌ام و در جلسه امروز تکلیف آن مشخص می‌شود . البته جوایز جام تختی که هر سال به صورت انفرادی به کشتی‌گیران پرداخت می‌شد امسال به شکل تیمی به تیم‌های شرکت کننده داده خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون کشتی در پایان گفت: تمامی اقدامات برای اعزام تیم‌ ملی کشتی آزاد به آمریکا برای حضور در رقابت روز جهانی کشتی انجام شده و حتی در خلال رقابت‌های قهرمانی آسیا آقای لالوویچ تاکید داشت که ایران حتما برای حفظ کشتی در المپیک در این مسابقه شرکت کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.