ایران رئیس کمیته کشورهای منطقه‌ای در مبارزه با مواد مخدر شد

۲۳م اسفند ،

“مصطفی محمد نجار” وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، به ریاست کمیته کشورهای منطقه‌ای در مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد انتخاب شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، در نشست برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همسایه که در سازمان ملل در وین برگزار شد، ریاست این کمیته تا نشست آینده بر عهده جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

در این نشست همچنین وزرای کشورهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و همچنین نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا و ژاپن در حمایت از برنامه منطقه‌ای سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر سخنرانی کردند.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان در پایان پنجاه و ششمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر از اراده ای بسیار قوی در این مقوله برخوردار است.

مصطفی محمد نجار که به ریاست نشست برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همجوار انتخاب شده است در تشریح این نشست بین المللی گفت: نکات مهمی که در دو روز قبل مطرح کردیم این بود که اول جمهوری اسلامی ایران در سرخط مقدم این مبارزه است و از اراده بسیار قوی در مبارزه جدی در این راه برخوردار است و تاکنون بیشترین هزینه را در این باره متحمل شده است.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران افزود: دومین موضوع که از اهمیت ویژه هم برخوردار است اینکه چون این یک معضل جهانی است، جامعه جهانی باید علاوه بر مشارکت و همکاری در این زمینه، بخشی از هزینه‌های مبارزه را به کشورهای خط مقدم بپردازد، زیرا متقاضی اصلی مواد مخدر غرب است، اما کشورهای مقدم هزینه‌های مبارزه را می‌پردازند.

وی با اشاره به مباحثی چون ردیابی مالی و پولشویی که در این نشست مطرح شد، گفت: این موارد از محورهای مهم این نشست بودند که جمهوری اسلامی هم بر آنها تاکید ویژه داشت.

وزیر کشور دربارهٔ دیدارهایی که در حاشیه این نشست صورت گرفت، گفت: در دیدار با مقامات هندی، تاجیکی و دیگر کشورهای حاضر در این نشست بار دیگربر مجموعه فعالیت‌هایی که به یک مبارزه موثر تبدیل شود، تاکید شد.

پنجاه و ششمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل روز دوشنبه در مقر این سازمان در وین برگزار شد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.