ایران صد برابر قوی تر از ۳۰ سال پیش است

به گزارش ایرنا از بیروت، سید حسن نصرالله با اشاره به حجم توطئه ها علیه ایران گفت: اسراییل در سال‌های اخیر تمام کوشش خود را برای محاصره ایران و ترور مسئولان نظامی و انجام عملیات تروریستی علیه مردم بکار برد و در عین حال دهها شبکه های فارسی زبان بمنظور تحریک ملت ایران علیه مسئولان پرداخت و مردم را به تظاهرات در خیابان های تهران تحریک کرد اما همه این توطئه ها شکست خورد.

دبیرکل حزب الله خطاب به فلسطینی ها گفت: من به ملت فلسطین و گروههای مختلف صادقانه می گویم که اگر قضیه فلسطین به دام نظام های عربی منطقه بیافتد، برای ابد نام فلسطین از منطقه پاک خواهد شد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: محوری وجود دارد که برای دفاع از فلسطین و طرفداری از آن متحمل ضربات سهمگین دشمن شده و بهای سنگینی را پرداخت کرده است.

وی با تأکید بر تقویت ارتش لبنان تصریح کرد: گفته می شود که پیرامون تقویت ارتش لبنان به عنوان یک مؤسسه نظامی توافق ملی وجود دارد؛ آیا واقعا این توافق وجود دارد؟

دیبرکل حزب الله گفت: در این روزها تهمت هایی علیه ارتش لبنان زده می شود و این مؤسسه نظامی را به طایفه و مذهبی خاصی نسبت می دهند ولی ارتش در سالهای اخیر نشان داد که ارتش ملی و بی طرف بوده و عاملی در جهت حفظ امنیت ملی کشور است.

وی با اشاره به مسئله تجهیز ارتش لبنان ادامه داد: آمریکا تجهیزات نظامی قوی در اختیار ارتش لبنان نمی گذارد تا مبادا از آنها علیه اسراییل استفاده کند؛ ما به آنها می گویم که شما به ارتش سلاح بدهید و نگران آن نباشید که حزب الله این سلاح را از ارتش بگیرد چراکه ما دست های خود را به سوی کسی دراز نمی کنیم.

سید نصرالله با اشاره به اینکه ‘ایران اعلام کرده که به ارتش لبنان سلاح مجانی می دهد و یا اینکه تنها بهای ساخت آن را می گیرد’،گفت: این کشور دوست می خواهد ارتش کشورمان قوی باشد و باید دید که چه کسی در لبنان است که توانایی قبول کردن این هدیه ایران را داشته باشد.

دبیرکل حزب الله در خصوص مسایل داخلی لبنان، با اشاره به اینکه ‘رسانه ها در خراب کردن جو نقش زیادی دارند.’، افزود: نمی خواهم رسانه ها را زیر سئوال ببرم اما لازم است که آنها نسبت به وظایف و مسئولیت های ملی خود پایبند باشند.

سید نصرالله با فراخواندن طرفداران مقاومت در میان مردم لبنان به صبر و تحمل، اظهار داشت: نسبت به کسانی که سعی دارند شما را به جنگ بکشانند، بی تفاوت باشید چرا که برخی می خواهند در لبنان آشوب گری و فتنه گری کنند.

وی افزود: بعضی از خطبا(شیخ سلفی در جنوب لبنان)، یک اسباب بازی را نشان داده که از آن صدایی بیرون می آید که می گوید ‘عایشه را بکشید’ و به مردم می گویند که شیعیان این را ساخته اند و دقیقا مشخص نمی کنند که چه کسی گفته است که این بازیچه ساخته دست شیعیان است.

دبیرکل حزب الله گفت: ما خواهان یک میثاق شرافتمندانه در این خصوص هستیم؛ چراکه خطاب های تحریک کننده مذهبی بسیار فراگیر شده است.

وی با اشاره به اختلافات حزب الله با برخی هم پیمانان خود اظهار داشت: اختلاف میان اجزاء مختلف دولت و یا هم پیمانان خود را علنی نمی کنیم و ترجیح می دهیم که در این خصوص به گفت وگو بپردازیم.

سیدنصرالله گفت: ما بر روابط خوب استراتژیک و دوستان با تمام هم پیمانان خود بویژه با ‘جریان آزاد ملی’ لبنان تاکید داریم.

وی افزود: ما در حزب الله روابط استراتژیکی با شخص ‘میشل عون’ رییس جریان آزاد ملی و همچنین تمام طرفداران این جریان داشته و این روابطی که طی ۶ سال ساخته شده است، بر سر یک اختلاف یا مطالبه صنفی از میان نخواهد رفت.

دبیرکل حزب الله گفت: مبنای تصمیم گیری ما در حزب الله برای روابط سیاسی با عون و همچنین دیگر هم پیمانانمان، مواضع آنان در جنگ ۳۳ روزه است و این امر را انسانی و خارج از هرگونه حساب و کتاب سیاسی و سود و زیان می دانیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم که جریان های اکثریت بتوانند با هم به گفت وگو پرداخته و اختلافات آنها را از یکدیگر دور نسازد.

سید نصرالله گفت: به روح تمام شهدا و همچنین به امام مقاومت، ‘امام موسی صدر’ و همچنین به افسران و سربازان و رهبران ارتش و تمام نیروهای سیاسی که پشتیبانی کرده و دوشادوش مقاومت ایستادند، ادای احترام می کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: از تمام مردم و از کسانی که معجزه جنگ ۳۳ روزه را آفریدند تشکر می کنم و به آنها می گویم که آنچه شما آفریدید جاودان خواهد ماند.

۱۵۹۲

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۹۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.