ایران – عربستان به یاد روزهای تلخ

۱۹م آذر ،

اولین بازی تیم ملی در بازی های غرب آسیا امروز مقابل عربستان برگزار می گردد. نایب قهرمان دوره قبل بازی ها ساعت ۱۷:۵۵ امروز مقابل عربستان قرار می گیرد.

ممتازنیوز: اولین بازی تیم ملی در بازی های غرب آسیا امروز مقابل عربستان برگزار می گردد. نایب قهرمان دوره قبل بازی ها ساعت ۱۷:۵۵ امروز مقابل عربستان قرار می گیرد. عربستان اولین تیمی است که بحث حضورش با بازیکنان زیر ۲۲ سال مطرح شد. هر چند مسئولان تیم ملی این خبر را تکذیب کردند و گفتند طبق قوانین عربستان باید با بازیکنان اصلی اش به کویت بیاید، در نهایت اما خبر اولیه تایید شد و عربستان فقط با یک بازیکن ملی پوش مقابل ایران قرار می گیرد. 

ایران و عربستان مدت هاست که با هم بازی نکرده اند و آخرین بازی آنها هم یکی از تلخ ترین خاطرات فوتبالی ماست. ۸ فروردین ۱۳۸۸ تیم دایی در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲- یک مغلوب عربستانی ها شد تا رویای جام جهانی برای ما از بین برود.

تیم ملی بعد از گذشت سه سال و هشت ماه باز هم باید با عربستان بازی کند. تیمی که البته هیچ شباهتی به عربستان ورزشگاه آزادی ندارد. البته تیم کی روش هم شباهتی به تیم اصلی ایران ندارد. امیدنظر و مهرداد پولادی تنها بازیکنان مشترک با تیم بزرگسالان در این بازی می باشند. شاید آن چیزی که در این بازی بیشتر از تقابل بازیکنان جوان دو تیم و حتی اندیشه انتقام جذابیت دارد دوئل نیمکت هاست.

 فرانک ریکارد، سرمربی سابق بارسلونا در مقابل کارلوس کی روش، سرمربی سابق رئال مادرید. جالب است که این دو مربی با تفکرات هم غریبه نیستند و در سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ در ال کلاسیکو دو بار با هم بازی کردند. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه ۲- یک به سود رئال تمام شد و کی روش برنده بازی بود. 

در بازی برگشت اما نتیجه کاملا برعکس رقم خورد و در سانتیاگو برنابئو بارسلونا ۲- یک برنده شد تا یک برد هم نصیب فرانک ریکارد شود. در آن سال هیچ کدام از دو مربی نتوانستند تیمشان را قهرمان کنند. بارسا دوم شد و رئال در رده چهارم قرار گرفت. 

این بازی فرصتی طلایی برای بازیکنانی است که از دل لیگ خارج آمده اند. بازیکنانی که همیشه به خاطر دعوت نشدن آنها به تیم اصلی انتقادات بسیاری از کی روش مطرح شده. بازی های غرب آسیا بهترین فرصت است برای اینکه این بازیکنان نشان دهند انتقادات از کی روش به خاطر آنها تا چه حد درست و منطقی بوده است. 

بازی های غرب آسیا فرصت بسیار مناسبی برای کی روش و شاگردانش است تا با نتایج خوب و مقام به ایران بازگشته و انتقادات را کم کنند. ایران همیشه عملکرد خوبی در بازی های غرب آسیا داشته و در صورت قهرمانی پنجمین جام را به دست خواهد آورد.

ترکیب احتمالی:

علیرضا حقیقی، حاج صفی، شجاع خلیل زاده، محمد خانزاده، میلاد فخرالدینی، امید نظری، قاسم دهنوی، پیام صادقیان، میلاد نوری، یعقوب کریمی و احمد حسن زاده (مهرداد اولادی)

منبع:تماشا


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.