ایران عضو فدراسیون بین المللی ورزش کارگری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در مجمع بلغارستان و با رای موافق اکثریت کشورهای عضو، ایران به عضویت فدراسیون بین المللی ورزش کارگری پذیرفته شد.

بر پایه این گزارش، در دومین روز از برگزاری مجمع بین المللی ورزش کارگران که در شهر وارنا کشور بلغارستان در جریان است، عضویت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون بین المللی ورزش کارگری CSIT به تصویب اعضا رسید.

در نشست این فدراسیون، پس از ارایه گزارش از وضعیت موجود ورزش کارگری و خدمات و فعالیت های صورت گرفته در این عرصه توسط نمایندگان اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه؛ اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو به حضور جمهوری اسلامی ایران در این مجمع رای مثبت دادند. هم اکنون ۳۴ کشور جهان و چند سازمان و موسسه ورزشی در این فدراسیون عضویت دارند.

بر این اساس، ورزشکاران و تیم های کارگری کشورمان که تاکنون صرفا از طریق اخذ سهمیه های فدراسیون های ورزشی ایران به مسابقات برون مرزی اعزام می شدند، از این پس خواهند توانست در تمامی رقابت های بین المللی و جهانی ورزش کارگران که از طریق CSIT برنامه ریزی و اجرا می شود حضور یابند.

کشور بلغارستان به عنوان میزبان سومین دوره برگزاری مسابقات قهرمانی کارگران جهان و کشور بلژیک به عنوان محل برگزاری جشن صدمین سال فعالیت فدراسیون بین المللی ورزش کارگری CSIT انتخاب شدند.

نمایندگان اعزامی وزارت تعاون، کار و رفاه در حاشیه این اجلاس که از ۲ مهر آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت، همچنین به صورت جداگانه با رئیس این فدراسیون و نمایندگان ورزش کارگری دیگر کشورهای عضو دیدارهایی را برگزار می کنند.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که یکی از ۵ عضو ثابت در شورای عالی ورزش کشور و کمیته ملی المپیک بشمار می آید، بیش از ۲۱۰ مجموعه ورزشی را در سراسر کشور در حال بهره برداری دارد و ۷۴ مجموعه جدید نیز در دست احداث است.

در حال حاضر از بین حدود ۱۰ میلیون نفر کارگر در کشور، بیش از ۳ هزار نفر به عنوان قهرمان در رده ملی و استانی برگزیده شده اند. ۲۵ هیئت ورزشی کارگران در رشته های مختلف فعالیت دارند و سالیانه ۵۰۰۰ رقابت ورزش کارگری در سراسر کشور و ۳۵ رویداد ورزشی در رده ملی برگزار می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.