ایران قطب اول منطقه خاورمیانه/ امیدواری در حل مسایل هسته‌ای

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه عقب نشینی آمریکا از تهدید و حمله نظامی راه حل عاقلانه‌ای بود، افزود: ایران قدرت اول منطقه است و من به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “علی‌اکبر صالحی” رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ختم مادر سردار سلیمانی که امروز شنبه(۲۳شهریور) در حسینیه ثارالله فرماندهی کل سپاه برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوالی دربارهٔ تحولات منطقه خاورمیانه اظهار داشت: ملت سوریه با همراهی نظام خود نخواهند گذاشت که دشمنان و غیر خیرخواهان سوریه بخواهند مقدرات سوریه را رقم بزنند لذا آینده به دست مردم سوریه است اگر مردم روزی حیات طیبه را طلب کنند قطعا دست تقدیر با آنها خواهد بود.

صالحی در پاسخ به سئوال دیگری دربارهٔ دلایل عقب نشینی آمریکا از تهدید به جنگ و حمله به سوریه گفت: آمریکا در این مسیر دو راه بیشتر نداشت، یا باید مثل عراق حمله گسترده نظامی می‌کرد که با توجه به موقعیت خاص سوریه از نظر جغرافیایی و کشورهای همسایه‌ای مثل عراق، ترکیه، اردن و رژیم صهیونیستی که هر کدام با مشکلات داخلی روبرو بودند لذا آمریکا چنین اقدامی نکرد چون آینده منطقه نامعلوم و نتایج غیر معلومی را رقم می زد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به راه حل دوم آمریکا اشاره کرد و گفت: راه دیگر آمریکا این بود که چند تا موشک به سوریه پرتاب کند که با پرتاب موشک نیز حکومت و دولت سوریه ساقط نمی شد لذا از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرد و روش عقلانی را انتخاب کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری دربارهٔ اینکه نتیجه مذاکرات هسته‌ای و بازی برد – برد مطرح شده از سوی دولت تازه گفت: ایران قدرت اول منطقه است و من به حل مسائل هسته‌ای امیدوارم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.