ایران – قطر؛ امشب ساعت ۲۰ بدون پخش تلویزیونی

شرکت خارجی که حق پخش این رقابت‌ها را در اختیار دارد برای فروش حق پخش ۱۲بازی از ایرانی‌ها مبلغ ۱۸میلیون دلار درخواست کرده اما مسئولان کشورمان از پرداخت این مبلغ خودداری کرده‌اند چون قیمت زیادی بالاست

عصر ایران ورزشی- در حالیکه بازی ایران و قطر در چهارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل ساعت ۲۰ امشب در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، احتمالا ایرانیان از دیدن این بازی محروم خواهند بود.

ایران هنوز قراردادی برای خرید حق پخش این رقابت‌ها منعقد نکرده و به همین دلیل برای تصویربرداری و پخش تلویزیونی بازی فردا با مشکل مواجه شده است. به گزارش سایت گل یک شرکت خارجی که حق پخش این رقابت‌ها را در اختیار دارد برای فروش حق پخش ۱۲بازی از ایرانی‌ها مبلغ ۱۸میلیون دلار درخواست کرده اما مسئولان کشورمان از پرداخت این مبلغ خودداری کرده‌اند چون قیمت زیادی بالاست.

مسئولان ایران ترجیح می‌دادند با پرداخت مبلغی پایین‌تر، فقط حق پخش ۸بازی تیم ایران را بخرند اما مبلغ ۸ بازی هم برای ایرانی ها بالاست ، بنابراین معامله تا این لحظه انجام نشده و ایران برای پخش اولین بازی خانگی خود با مشکلاتی مواجه شده است.البته تاکتیک ایرانی ها در خرید حق پخش همیشه تا دقیقه ۹۰ طول می کشد تا پول کمتری بابت این ماجرا از کیسه برود.

در حال حاضر شرکت مورد نظر طی نامه‌ای این مسائل را به AFC منعکس کرده و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ورود هر گونه تجهیزات رادیو تلویزیونی برای ضبط و پخش این بازی را ممنوع اعلام کرده است. یعنی تا این لحظه میزبان بازی حق در اختیار داشتن تجهیزات تصویربرداری و پخش بازی را ندارد.

البته اگر این بازی در کشور دیگری بود مثل بازی با ازبکستان از یک شبکه خارجی مثل الجزیره آن را دودر (!)می کردیم اما اینجا ایران است و ناسلامتی اگر بخواهد فیلمبرداری ای رخ بدهد با عوامل تلویزیون ایران اتفاق خواهد افتاد . اما طبق نامه ای اف سی عوامل تلویزیون ایران فعلا حق حضور در ورزشگاه آزادی را ندارند تا مشکل حل شود .

در عین حال موضوع مهم دیگری هم هست ؛ اگر میهمان از این روند ابراز نارضایتی کند ، این مشکل ممکن است در بازی‌های بعدی به محرومیت ایران از بازی‌های خانگی منجر شود. باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون با این موضوع جگونه برخورد می‌کنند.

برای خواندن سایر خبرهای ورزشی کلیک کنید


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.