ایران کانون ترویج فرهنگ قرآنی در جهان اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله حیدری گفت: جمهوری اسلامی ایران کانون ترویج فرهنگ قرآنی در جهان اسلام است

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، آیت الله محسن حیدری با اشاره به این که در قرآن کریم چندین آیه در ارتباط با مسابقه و سبقت از همدیگر در راه خیر وجود دارد، افزود: این آیات نشان‌دهنده آن است که مومنین باید در یک حرکت جمعی با نشاط در امور خیر رقابت داشته باشند و سعی کنند گوی سبقت را از دیگران بربایند.

وی خاطر نشان کرد: بحث ترویج فرهنگ قرآن یکی از مصادیق بزرگ خیرات و کارهای نیک است لذا برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در راستای فرهنگ‌سازی فرهنگ قرانی اهمیت دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در چنین رقابت‌هایی استعداد‌های نهفته جوانان شکوفا می‌شود، گفت: به برکت این مسابقات یک فضای معنویت جامعه را در بر می‌گیرد و باید بدانیم اگر جامعه اسلامی به برکت انقلاب اسلامی رویکرد خوبی به قرآن داشته معلول عواملی است که یکی از آن‌ها برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

آیت الله حیدری همچنین به نقش و اثزگذاری این مسابقات و جایگاه مهم آن در گسترش بیداری اسلامی و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: گسترش فرهنگ قرآنی در دنیا با مرکزیت ایران اسلامی است که به بیداری اسلامی کمک می‌کند چون محور اصلی آن قرآن است بنابراین هرچه این گردهمایی بزرگ قرآنی با شکو‌ه‌تر و با محتوا‌تر برگزار شود در گسترش بیداری اسلامی موثر است.

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: بعد دیگر تاثیرگذاری این مسابقات خط بطلان کشیدن به یاوه‌گویی‌های دشمنان در ارتباط با مکتب تشیع است، زیرا شیعه همواره مورد ظلم و ستم قرار گرفته و دشمنان همواره سعی کرده‌اند چهر‌ه‌ او را در رابطه با قرآن مشوش و غیرواقعی جلوه دهند.

حیدری تصریح کرد: وقتی دنیا می‌بیند جمهوری اسلامی ایران داعیه‌دار برگزاری چنین مسابقات بین‌المللی است و علاقه و عشق خود را نسبت به قرآن نشان می‌دهد به همه یاوه‌گویی‌های دشمنان خط بطلان می‌کشد و در واقع نشان‌‌دهنده فرهنگ متعالی اسلامی برای کشورهای دیگر است.
 
این عضو مجلس خبرگان در پایان با اشاره به این که دستگاه‌ها و نهاد‌های تبلیغی و فرهنگی و مطبوعاتی باید سازمان اوقاف و امور خیریه را در برگزاری مسابقات همراهی و کمک کنند،گفت: همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی و همچنین صداوسیما و مطبوعات باید در این راستا مشارکت کنند و قطعا دست خدا در اجتماع و همدلی است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.