ایران می‌تواند از شکاف میان اتحادیه اروپا و آمریکا استفاده کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اختلاف‌نظر شدیدی بین اتحادیه اروپا و آمریکا به‌علت جاسوسی ایالات متحده از رهبران کشورهای اروپایی از گذشته تا به امروز وجود دارد که ایران می‌تواند از این کدورت و شکاف عمیق میان این دو استفاده کند.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت پارلمانی اروپا به کشورمان گفت: حضور هیئت پارلمانی اروپا در ایران می‌تواند فصل جدیدی در مناسبات ما با کشورهای اروپایی باشد.  
 
 این کارشناس سیاست خارجی درباره تاثیر سفر این هیئت اروپایی بر پرونده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: این سفر می‌تواند در نزدیک کردن دیدگاه اتحادیه اروپا با مواضع هسته‌ای کشورمان موثر باشد.
 
وی اظهار داشت: اختلاف‌نظر شدیدی بین اتحادیه اروپا و آمریکا به‌علت جاسوسی ایالات متحده از رهبران کشورهای اروپایی از گذشته تا به امروز وجود دارد که ایران می‌تواند از این کدورت و شکاف عمیق میان این دو استفاده کند.  
 
هانی‌زاده در پایان با بیان اینکه پارلمان اروپا می‌تواند نقش تاثیرگذاری در تغییر افکار عمومی غرب نسبت به ایران داشته باشد، خاطرنشان کرد: در چارچوب دیپلماسی عمومی، حضور هیئت پارلمانی اروپا در ایران می‌تواند در تغییر دیدگاه مردم و دولت‌های این اتحادیه نسبت به کشورمان موثر واقع شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.