ایران همواره مایه قدرت و سربلندی ملت‌های منطقه است

فروردین ۱۴۰۳

مرسل نصر رییس سابق دادگاه‌های مذهبی دروزی‌های لبنان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ملاقات کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، در این ملاقات که نجیب مسعود رییس انجمن مرکز امدادرسانی لبنان نیز حضور داشت، در خصوص تحولات منطقه و تحولات لبنان گفت‌وگو شد.

مرسل نصر در این ملاقات ضمن تبریک پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، به نگرانی بی‌مورد بعضی کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که فضای تازهی در تعامل با کشورهای منطقه گشوده شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره مایه قدرت و سربلندی ملت‌های منطقه بوده و تمام تلاش خود را در راستای افزایش مجد و عظمت ملت‌های منطقه به کار بسته است، اما دولت‌های استعماری و استکباری تلاش نموده‌اند، کشورهای منطقه را از جمهوری اسلامی ایران دور سازند تا بدین وسیله به اهداف شوم خود برسند و بتوانند ثروت ملت‌های منطقه را به یغما ببرند. امیدواریم با واکنش مثبت کشورهای منطقه در تعامل با ایران، شاهد بروز فضایی از همگرایی در منطقه باشیم؛ چراکه چنین فضایی به نفع تمامی ملت‌های منطقه است.

رییس سابق محاکم مذهبی دروزی‌های لبنان با اشاره به جنایت‌های گروه‌های مسلح در سوریه اظهار کرد: رفتارهای وحشیانه گروه‌های مسلح در سوریه به نام اسلام، سبب مخدوش شدن چهره اسلام می‌شود در حالی که رسول گرامی اسلام رحمتی برای جهانیان است.

وی تلاش رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی در دامن زدن به اختلافات مذهبی را محکوم و اظهار کرد: این رسانه‌ها تلاش دارند با بزرگنمایی اختلافات داخلی، مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و از اولویت مسلمانان خارج گردد.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با تبیین حماسه عظیم مردمی در انتخابات ریاست جمهوری، با خاطرنشان نمودن اقدامات تخریبی دشمنان جمهوری اسلامی ایران از ماه‌های قبل از انتخابات و تلاش گسترده آنان جهت دلسرد نمودن مردم، این انتخابات را لطفی‌الهی دانست.

وی همچنین با تشریح تحولات تحولات سوریه و مصر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصول ثابت خود در حمایت از حقوق ملت‌های منطقه تأکید داشته و سیاستی ثابت و اصولی در تعامل با تحولات منطقه اعم از تحولات سوریه، مصر و بحرین در پیش گرفته است. جمهوری اسلامی ایران معتقد است ملت‌های منطقه خود حق تعیین سرنوشت را داشته و با هرگونه دخالت خارجی مخالف است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.