ایران و الجزایر پرچمداران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان هستند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز جمعه پیش از ترک الجزایر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح نتایج سفر خود به این کشور، افزود: با طرف الجزایری در زمینه تمامی برنامه های از پیش تعیین شده در راستای توسعه همکاری های دو جانبه در باره مبارزه با مواد مخدر توافق به عمل آمد.

سردار مویدی ، سفر هیات ایرانی به الجزایر را سرآغاز حرکتی مثبت در راستای اهداف پلیس دو کشور در امر مبارزه با مواد مخدر ارزیابی کرد.

مویدی ، برگزاری دوره های آموزشی، تربیت مربی و تیم های کشف مواد مخدر ، تبادل متون آموزشی و اطلاعات و تجربیات دو کشور در امر مبارزه با مواد مخدر را از مهمترین توافقات خود با مقامات الجزایری عنوان کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ، اظهارداشت: در دیدار با مسوولان ، کارشناسان و رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر الجزایر و همچنین در بازدید از مراکز امنیتی ، آموزشی و پلیس این کشور، اطلاعات خوبی در زمینه پیشرفت های الجزایر در زمینه مبارزه با مواد مخدر به دست آمد.

سردار مویدی با اشاره به ظرفیت بالای این کشور در تامین امنیت و مقابله با ترانزیت مواد مخدر یادآورشد امیداست که با اعزام هیات الجزایری به ایران گام های موثر تری برای بهرمندی از ظرفیت های اطلاعاتی و عملیاتی دو کشور برداشته شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تجارب فراوان جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر مقرر شد ایران اسلامی تجارب خود را از طریق تبادل استاد و کارشناس، انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات در راستای افزایش سطح کیفیت کار پلیس الجزایر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در اختیار طرف الجزایری قرار دهد.

سردار مویدی اظهارداشت، طرف الجزایری نیز زمینه لازم برای انتقال تکنولوژی و تجربیات فنی و تکنولوژی کشورمان به الجزایر در زمینه مبارزه با مواد مخدر را فراهم نماید.

وی یادآورشد: برای تبدیل فعل شدن تجربیات و اطلاعات فراوان دو کشور در امر مبارزه با مواد مخدر، مقامات و هیات های کارشناسی دو کشور می بایست با یکدیگر دیدار و گفت و گوهای مستمر داشته باشند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد که در آینده نزدیک یک هیات الجزایری متشکل از مدیران و کارشناسان امر مبارزه با مواد مخدر به ایران سفر خواهد کرد.

وی در بخش دیگر این گفت و گو که در محل فرودگاه هواری بومدین الجزایر برگزار شد با اشاره به اشتراکات انقلابی و اسلامی دو کشور ایران و الجزایر و جنگ نرم دشمنان بر علیه کشورهای اسلامی ، تاکیدکرد: دشمنان مشترک دو ملت مسلمان همواره تهدیداتی را داشته اند که توزیع مواد مخدر در بین جوانان از مهمترین آنها بوده است.

سردار مویدی تاکید کرد که دشمنان همواره از این تهدید( اعتیاد جوانان به مواد مخدر) در راستای جنگ نرم ، دست بر نخواهند داشت.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان ضمن تشکر از زحمات و تلاش های ‘محمود محمدی’ سفیر ایران در الجزایر و فرماندهی نیروی انتظامی در فراهم نمودن زمینه های همکاری با طرف الجزایری، میهمان نوازی و استقبال گرم پلیس و مدیر کل امنیت ملی الجزایر تقدیر کرد.

سردار مویدی در این سفر ضمن شرکت در اولین نشست مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر با ‘عبدالغنی الهامل’ مدیر کل امنیت ملی، رییس پلیس اینترپل و رییس علمی و فنی الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.

مویدی را در این سفر مدیر کل آموزش مبارزه با مواد مخدر اینترپل، مشاور رییس مبارزه با مواد مخدر و تنی چند از کارشناسان ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری همراهی می کردند.

ایران و الجزایر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و همسایگی با کشورهای تولید کننده مواد مخدر، هزینه های مادی و معنوی بسیاری در زمینه مبارزه با این معضل اجتماعی متحمل می شوند.

خاورم** ۱۲۰۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۲۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.