ایران و قطر راهی دور حذفی می شوند/ امیدواریم که پیروزی برابر آمریکا تکرار شود

سفیر ایران در کشور قطر امیدوار است که تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر آمریکا را در جام جهانی شکست دهد و بتواند راهی دور بعد رقابت‌ها شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ، تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تنها دو هفته دیگر باقی مانده است. حمید دهقانی سفیر ایران در کشور قطر گفت و گویی با روزنامه العرب انجام داده و درباره وضعیت میزبانی قطر و حال و هوای جام جهانی در این کشور سخن گفته است.

متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

– تا آغاز جام جهانی تنها چند روز دیگر باقی مانده است. آقای سفیر درباره تجهیزات و آمادگی های قطر برای جام جهانی صحبت می کنید؟

ما خوشحالیم که برای نخستین بار جام جهانی در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود. قطر می‌تواند یک پیام مهم را به جهان بدهد و آن اینکه کشورهای این منطقه هم می توانند به بهترین شکل میزبانی یک رقابت بزرگ را برعهده بگیرند.

-آیا این بهترین نسخه از جام جهانی خواهد بود؟

تجهیزات و امکانات قطر خاص است و امیدوار هستیم که این جام جهانی بهتر از دوره های قبل باشد. ما خوشحالیم که این رقابت در قطر برگزار می شود و خوشحال هم خواهیم شد اگر موفقیت آمیز برگزار شود، چرا که این جام جهانی برای منطقه ما است که در آن فرهنگ، تمدن، دین و آینده‌ای مشترکی وجود دارد. می‌خواهیم این پیام را به جهان بدهیم که کشورهای کوچک در خاورمیانه هم توانایی برگزاری رقابتی بزرگ چون جام جهانی را دارد البته باید این را هم گفت که انگیزه و میل مسئولان قطری بالا است.

– این جام جهانی در ۸ ورزشگاه برگزار می شود، نظر شما چیست؟

من بسیاری از این ورزشگاه‌ها از جمله لوسیل، خلیفه و البیت را دیده‌ام. من دیدار افتتاحیه جام کشورهای عربی و همچنین چند بازی لیگ را در ورزشگاه بوده‌ام. قطر ورزشگاه‌های خاصی دارد که آماده میزبانی از رقابت های بزرگ هستند.

-به نظر شما چه چیزی جام جهانی قطر را خاص می‌کند؟

در دوره های قبلی مثلا جام جهانی ۲۰۰۲ در دو کشور کره جنوبی و ژاپن برگزار شد یا جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی ۳ کشور خواهد بود و یا اینکه جام‌جهانی ۲۰۱۸ در چند شهر بزرگ روسیه برگزار شد اما کشور قطر کوچک است و فاصله شهر بسیار کم است و مهم تر اینکه جام جهانی برای نخستین بار در زمستان برگزار  می‌شود و این باعث می شود تا این جام جهانی خاص باشد.

-درباره تیم ملی فوتبال کشورتان در جام جهانی قطر بگوید؟

همچنان که می‌دانید ایران نخستین تیم آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد و این قدرت فوتبال ایران را نشان می دهد. امیدوار هستیم که ایران تصویری افتخار آمیز از خود در جام جهانی نشان دهد.

– درگروه شما تیم های آمریکا،انگلیس و ولز حضور دارند. شانس ایران را برای صعود چگونه می بینید؟

گروه آسانی نداریم اما برای صعود تلاش می‌کنیم. من پیش بینی می‌کنم که به دور بعد صعود می‌کنیم.

– بعد از ۲۴ سال دوباره دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی برگزار  می شود. نظر شما؟

بله درست است ما پیروزی برابر آمریکا در سال ۱۹۹۸ را فراموش نخواهیم کرد. آن یک بازی خاص بود و امیدوار هستیم که دوباره این پیروزی تکرار شود.

– ایرانی های زیادی در قطر زندگی می کنند. سفارت برنامه‌ای برای حمایت از آنها دارد؟

حدود ۳۰ هزار ایرانی در قطر حضور دارند و پیش بینی می‌کنیم که تعداد زیادی هم از خارج از قطر به این کشور بیایند. بله ما برنامه‌ها و فعالیت های برای هواداران خود داریم که در روزهای پیش رو اعلام می‌کنیم. ایرانی‌ها مدتها است که در قطر هستند و رابطه خوبی را مردم قطر دارند. آنها آماده مشارکت در این رقابت هستند.

– به نظر شما کدام کشور بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد؟

سخت است که تیمی را معرفی کنم اما با آغاز بازی ها پیش بینی ممکن تر خواهد بود.

– آیا تیم ملی قطر می‌تواند در جام جهانی نتیجه بگیرد؟

من باید تاکید کنم که دو کشور قطر و ایران راهی مرحله حذفی می‌شوند. آمادگی تیم ملی قطر را بسیار خوب می‌بینم. این تیم اردوهای خوبی را در کشورهای اروپایی برگزار کرده است.

– و در پایان هجمه زیادی علیه کشور قطر وجود دارد. شما چه نظری دارید؟

این حملات و انتقادها نشات گرفته از مسائل سیاسی و غیر فوتبالی است. قطر معیارها، ارزش ها و رفتارهای دارد که باید به آنها احترام گذاشت و البته این ارزشها در بین کشورهای منطقه مشترک است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.