ایران و نیجریه در مجامع جهانی از یکدیگر حمایت می کنند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

تهران-ایرنا- معاون عربی و آفریقایی وزیر امورخارجه کشورمان و وزیر امورزیربنایی نیجریه در دیدار با یکدیگر بر حمایت ایران و نیجریه از یکدیگر در مجامع جهانی تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه، «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر دوشنبه در دیدار «بشیر یوگودا» فرستاده ویژه رییس جمهوری و وزیر امور زیربنایی نیجریه در مورد مهمترین سرفصل های روابط دو کشور و مسایل منطقه به گفت وگو پرداختند.

همچنین در این دیدار دو طرف ضمن اشاره به ظرفیت های موجود در دو کشور در بخش های مختلف، خواستار توسعه همه جانبه روابط به خصوص افزایش مناسبات اقتصادی فیمابین تهران و ابوجا شدند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با قاره آفریقا و با توجه به جایگاه مهم کشور نیجریه در غرب آفریقا، آمادگی کشورمان را برای همکاری در زمینه های مختلف از جمله اجرای پروژه های مسکن سازی انبوه، طرح های فنی و حرفه ای، کشاورزی، بهداشتی و همچنین توسعه همکاری ها بین بخش های خصوصی دو کشور اعلام داشت.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت های ایران از کشور نیجریه در مجامع جهانی و ضمن تاکید بر این روند، بر ضرورت تداوم این همکاری ها و حمایت های متقابل دو کشور از یکدیگر در مجامع بین المللی از جمله موضع مشترک در مخالفت با قطعنامه های ناعادلانه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی همچنین خواستار تداوم و افزایش رفت و آمدهای هیات های سیاسی مقامات دو کشور در سطوح مختلف شد.

یوگودا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و تاکید بر لزوم افزایش سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، آمادگی نیجریه را برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده نزدیک اعلام کرد.

فرستاده ویژه رییس جمهوری نیجریه همچنین با اشاره به مشترکات دو کشور در زمینه های گوناگون، خواستار تداوم همکاری های نزدیک دو کشور در مجامع بین المللی و تخصصی شد.

بشیر یوگودا وزیر امور زیربنایی نیجریه صبح دوشنبه به منظور تسلیم پیام کتبی رییس جمهوری نیجریه و دیدار با مقامات عالیرتبه کشورمان وارد تهران شد.

دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجریه دارای مناسبات خوب سیاسی بوده و طی ماه های اخیر در جهت تقویت بیشتر مناسبات دو کشور گام های موثری برداشته شده است و سفارتخانه های دو کشور در ابوجا و تهران در سطح سفیر دایر و فعال می باشد.

قائم مقام وزارت خارجه نیجریه نیز در این دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری این کشور را همراهی می کند.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.