ایران و گروه ۱+۵ برای برگزاری مذاکرات در وین آمادگی دارند

به گزارش ایرنا، در گزارش روز پنجشنبه ریانوستی خاطرنشان شده است: محور مذاکرات ایران و ۱+۵ را برنامه هسته ای این کشور تشکیل می دهد.

در گزارش این منبع خبری روسیه یادآوری شده است: ‘سباستیان برابان’ سخنگوی کمیسیون اروپا پیش تر از برگزاری مذاکرات هسته ای با ایران در اواخر ماه اوت جاری خبر داده بود.

ریانووستی در گزارش خود افزود: ‘کاترین اشتون’ نماینده امور سیاسی اتحادیه اروپا اخیرا در گفت و گوی تلفنی با ‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در باره برگزاری مذاکرات در اواخر ماه جاری میلادی به توافق رسیده بود.

در گزارش گفته شد: شرکت کنندگان در سومین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه ژوئن در مسکو برگزار شد، در باره ادامه مذاکرات در آینده به توافق دست یافتند.

منبع روسی در پایان یاداوری کرد: پیش از آن دو دور مذاکره میان ایران و ۱+۵ در استانبول و بغداد برگزار شد که در آنها پیشرفت قابل توجهی به دست نیامد.

‘علی‌اصغر سلطانیه’ نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در ماه‌های پایانی سال گذشته گفته بود: ایران در نامه‌ای رسمی آمادگی خود را برای انجام مذاکرات مجدد با آژانس با هدف تبیین و توافق بر سر یک چارچوب و مدالیته برای حل و فصل موضوعات و پاسخ به سووالات بر مبنای معیارها و ضوابط مورد توافق در چارچوب یک مدالیته اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: تصمیم ایران برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با آژانس، نشانگر روح همکاری با این نهاد بین‌المللی و عزم سیاسی ایران برای حل و فصل و رفع ابهامات است.

اروپام/۲۲۴۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۹۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.