ایران پنجاه و چهارمین کشور از نظر تعداد دوومیدانی کار در لندن

به گزارش ایرنا، تیم دوومیدانی ایران به همراه کشورهای جمهوری مولداوی و پورتوریکو این رده را در میان ۱۴۱ کشور حاضر در رقابت های دوومیدانی بازی های المپیک در اختیار دارد.

ایالات متحده آمریکا با ۱۲۴ورزشکار (۶۱ زن و ۶۳ مرد) در جایگاه نخست ایستاده است و پس از آن، روسیه با ۱۰۴ دوومیدانی کار ( ۶۱ زن و ۴۳ مرد) در رده دوم قرار دارد.

اوکراین با ۷۸ دوومیدانی کار ( ۴۸ زن و ۳۰ مرد) جایگاه سوم را قبضه کرده است و کشورهای آلمان و بریتانیا مشترکا با ۷۷ ورزشکار در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.

آلمان با ۳۳ دوومیدانی کار زن و ۴۴ ورزشکار مرد در حالی با بریتانیا برابر است که این کشور با۳۳ ورزشکار زن و ۴۴ ورزشکار مرد درخانه میزبان مسابقات است.

در مجموع یک هزار و ۱۶۰ زن و یک هزار و ۷۱ مرد (۲۲۳۱ دوومیدانی کار) در مدت ۱۰ روزدر۲۳ ماده زنان و ۲۴ ماده مردان با یکدیگر برای کسب ۱۴۱ مدال به رقابت می پردازند.

مسابقات دوومیدانی از روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه اصلی که مشعل المپیک در آن روشن شده، آغاز خواهد شد.

با توجه به اینکه هرکشور می تواند ۳ ورزشکار در هر ماده درصورت کسب رکوردهای بالا به المپیک اعزام کند،در میان ۱۴۱ کشور حاضر در این بازی ها فقط ۳۹کشور موفق شده اند حداقل در یکی از مواد مردان، ۳ ورزشکار به المپیک اعزام کنند.

کشورهای استرالیا، باهاماس، باربادوس، بلاروس، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، کوبا، جمهوری چک، اریتره، اسپانیا، استونی، اتیوپی، فنلاند، فرانسه، بریتانیا، آلمان، هند، ایرلند، جامائیکا، ژاپن، کنیا، کره جنوبی، عربستان، لتونی، مراکش، مکزیک، نیجریه، لهستان، پرتغال، پورتریکو، آفریقای جنوبی، روسیه، جزایر سنت کیتز، ترینیدادو توباگو، اوگاندا، اوکراین و آمریکا از جمله این کشورها هستند.

دربخش زنان نیز ۳۷ کشور در یکی از ۲۳ ماده مخصوص زنان، حداقل در یک ماده ۳ ورزشکار اعزام کرده است.

کشورهای استرالیا، باهاماس، بلاروس، برزیل، بحرین، کانادا، چین،کلمبیا، کوبا، اسپانیا، اتیوپی، بریتانیا، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان،کنیا،کره جنوبی،لیتوانی، لتونی، مراکش، مکزیکو، نیجریه، پرو، لهستان، پرتغال، کره شمالی، آفریقای جنوبی، روسیه، ترینیدادو توباگو، ترکیه، اکراین و آمریکا از جمله این کشورها هستند.

اما ۲۸ کشور نیز در هر دو بخش زنان و مردان موفق به اعزام سه ورزشکار در یک ماده شده اند.

کشورهای استرالیا، باهاماس، بلاروس، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، کوبا، اسپانیا، اتیوپی، بریتانیا، آلمان، ایرلند، جامائیکا، ژاپن، کنیا، کره جنوبی، لتونی، مراکش، مکزیکو، نیجریه، لهستان، پرتغال، آفریقای جنوبی، روسیه ، ترینیدادو توباگو، اکراین و آمریکا از جمله این کشورها هستند.

ورزشی ** ۱۳۴۶ **۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۹۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.