ایران – کامبوج، به یاد پیروزی پرگل در آزادی!

تیم ملی ایران امروز در دیدار ماقبل پایانی‌اش در انتخابی جام جهانی در منامه به مصاف کامبوج می‌رود.

به گزارش ممتازنیوز، در ادامه دیدارهای انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی ایران و کامبوج امروز (جمعه) از ساعت ۱۹ در ورزشگاه ملی بحرین به میدان خواهند رفت. سه امتیاز این دیدار برای شاگردان دراگان اسکوچیچ بسیار ارزشمند است اما تغییری در سرنوشت تیم قعرنشین این گروه به وجود نمی آورد.

بازی رفت ایران و کامبوج که با اولین حضور رسمی زنان برای تماشای بازی تیم ملی در ورزشگاه آزادی همراه بود، با ۱۴ گل به نفع ایران خاتمه یافت. در آن دیدار هدایت ایران را مارک ویلموتس بلژیکی بر عهده داشت ولی روند درخشان تیم او بعد از این دیدار رو به افول گذاشت و با دو شکست برابر بحرین و عراق همراه شد.

دراگان اسکوچیچ و شاگردانش اگر چه با حریف بسیار ضعیفی روبرو هستند اما برای صدرنشینی در این گروه و زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود به مرحله بعد، باید رقیب خود را شکست دهند.

در حالت عادی، کامبوج میزبان این دیدار بود اما به علت مسائل بهداشتی و شیوع کرونا، بحرین میزبانی این بازی را هم بر عهده دارد. بعد از این دیدار، عراق و هنگ کنگ از ساعت ۲۱ به مصاف هم خواهند رفت و بحرین به استراحت می‌پردازد.

در جدول رده‌بندی، عراق و ایران با انجام ۶ بازی و کسب ۱۴ و ۱۲ امتیاز به ترتیب اول و دوم هستند و بحرین با ۷ بازی و ۱۲ امتیاز به علت تفاضل گل کمتر در رتبه سوم قرار گرفته است.

تیم ملی ایران

شاگردان اسکوچیچ بعد از یک پیروزی روحیه بخش و پرگل مقابل بحرین، گربه سیاه همیشگی ایران در منامه، اکنون آماده برداشتن آخرین گام برای صعود هستند. اگر  قبل از بازی نسبتا دشوار با عراق که به منزله تعیین صدرنشینی است، باید کامبوج را با هر نتیجه‌ای، از پیش‌رو بردارد.

تیم اسکوچیچ در دو بازی ابتدایی مقابل هنگ‌کنگ و بحرین تقریبا از ترکیب اصلی بهره برده و ۶ بار موفق به گلزنی شده است اما با توجه به فشردگی مسابقات و وضعیت کامبوج، احتمال می‌رود که سرمربی کروات از سایر بازیکنان خود که کمتر فرصت حضور در ترکیب اصلی را داشتند، استفاده کند و انرژی تیمش را برای بازی با عراق حفظ کند.

برای این دیدار وحید امیری به علت مصدومیت امکان بازی کردن ندارد اما سرمربی تیم ملی اخیرا میلاد سرلک و عارف غلامی را به بحرین فراخواند و ۲۵ بازیکن در دسترس دارد.

تیم ملی کامبوج

ضعیف‌ترین تیم گروه در دو بازی قبلی خود مقابل بحرین و هنگ‌کنگ ۱۲ بار گل خورده و یک بار موفق به گلزنی شده است. با این حال هنوز دریافت ۱۴ گل از ایران در دور رفت، سرآمد همه بازی‌های این تیم است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران در نشست خبری، کامبوج را تیمی با کیفیتی بهتر نسبت به نتایج کسب شده از این تیم دانست. کما اینکه آن‌ها مقابل عراق بهتر از هر دیداری عمل کردند و نشان دادند که در حال بهبود عملکرد خود هستند ولی فعلا برای رسیدن به قدرت‌های آسیا، راه درازی در پیش دارند.

کامبوج آخرین دیدار خود در این مسابقات را مقابل ایران انجام خواهد داد و بعد از این دیدار به کشور خود بازمی‌گردد. آن‌ها نه تنها نتوانستند به مرحله سوم انتخابی جام جهانی راه پیدا کنند بلکه سهمیه جام ملت‌های آسیا را هم از دست داده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.