ایران – کره؛ جدال سنتی در دروازه جام‌جهانی/ طلسم ۱۲ ساله می‌شکند!

این مطلب در تاریخ شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

تیم فوتبال جوانان ایران در حالی فردا یکشنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی جوانان آسیا به مصاف کره‌جنوبی می‌رود که پس از نتیجه مطلوب و طلسم شکنی در دور مقدماتی، در اندیشه صعود به جام جهانی پس از ۱۲سال می باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک‌چهارم نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا فردا یکشنبه با برگزاری ۴ مسابقه پیگیری می‌شود که تیم‌های برنده این دیدارها، ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، جواز حضور در رقابتهای جام جهانی جوانان ۲۰۲۴ ترکیه را بدست می‌آورند.

ازبکستان و سوریه اولین بازی این مرحله را برگزار می‌کنند و پس از آن تیم‌های جوانان ایران و کره‌جنوبی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه امارات برابر هم به میدان می‌‎روند.

این مسابقه را می‌توان فینال سریعهنگام جام دانست؛ زیرا ایران که در مرحله گروهی مسابقات، ژاپن و کویت را شکست داده و برابر امارات هم تا دقایق پایانی تیم برتر میدان بودند، با ۷ امتیاز و تفاضل گل ۸+، بهترین تیم مرحله مقدماتی لقب گرفت، به مصاف کره‌جنوبی پرافتخارترین تیم آسیا در این رده می‌رود.

کار شاگردان اکبر محمدی که با بازی‌های منطقی و البته درخشان خود در دور مقدماتی همه نگاه‌ها را به خود معطوف نمودند، وقتی ارزشمندتر می‌شود که نگاهی به گذشته می‌کنیم، گذشته‌ای که جوانان ایران پس از محرومیت از حضور در مسابقات سال ۲۰۰۴، در ۵ دوره گذشته حتی نتوانسته بودند از مرحله گروهی صعود نمایند.

یکشنبه اما تیم جوانان ایران می‌خواهد طلسم دیگری را بشکند و با شکست دادن کره‌جنوبی پس از ۱۲ سال بدون حرف و حدیث جهانی شود و پس از تیم نوجوانان دومین تیم پایه کشورمان باشد که در سال ۲۰۱۲، موفقیتی بزرگ را رقم زده است.

هر چند تیم ایران که بهترین خط حمله این جام را در اختیار دارد، در این بازی از سردار آزمون به سبب محرومیت نمی‌تواند استفاده کند و روز سختی را برابر یکی از بهترین خطوط دفاعی جام پیش رو دارد اما مردان جوان کشورمان در بازی‌های گذشته نشان داده‌اند، می‌توانند کارهای بزرگی را انجام داده و روزهای خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزنند.

قطعا جهانی شدن این تیم و پس از آن صعود تیم فوتسال ایران به جمع ۸ تیم برتر جام جهانی فوتسال، می‌تواند فضای شادتری را در فضای فوتبال ایران بوجود آورده و انگیزه ملی‌پوشان بزرگسال را برای غلبه بر ازبکستان و نزدیک شدن به جام جهانی را به مراتب بیشتر کند.

– برنامه مسابقات مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه نهایی و پایانی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۲ امارات به شرح زیر است:

مرحله یک‌چهارم نهایی:

یکشنبه – ۲۱/۰۸/

* بازی شماره ۲۵: ازبکستان – سوریه، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه الفجیره
* بازی شماره ۲۶: ایران – کره‌جنوبی، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه امارات
* بازی شماره ۲۷: استرالیا – اردن، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه الفجیره
* بازی شماره ۲۸: ژاپن – عراق، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه امارات

مرحله نیمه‌ نهایی:
چهارشنبه – ۲۴/۰۸/۹۱

* بازی شماره ۲۹: برنده بازی ایران – کره‌جنوبی با برنده بازی ازبکستان – سوریه، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه امارات
بازی شماره ۳۰: برنده بازی ژاپن – عراق با برنده بازی استرالیا – اردن، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه امارات

دیدار نهایی:
شنبه – ۲۷/۰۸/۹۱
* برنده بازی شماره ۲۹ – برنده بازی شماره ۳۰، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.