ایران «۱۹ متر و ۲۰ سانتی‌متر» با بمب اتم فاصله دارد!

چندی است که خبرهای رسانه‌های خارجی، معطوف به افزایش تنش میان ایران و اسرائیل شده است؛ اما شاید جدید‌ترین برآورد و ادعا از نزدیک شدن ایران به سلاح هسته‌ای، برآورد روزگذشته باشد که گفته است، ایران ۱۹متر و ۲۰ سانتیمتر با ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

چندی است که خبرهای رسانه‌های خارجی، معطوف به افزایش تنش میان ایران و اسرائیل شده است. در کنار موضوع تحریم‌ها که هر روز مطالب و تحلیل‌های گوناگونی از آن در رسانه‌های خارجی دیده می‌شود، موضع‌گیری مقامات ایرانی و اسرائیلی در مقابل یکدیگر، بسیاری از توجهات را به خود معطوف کرده است. البته در این میان‌، گاه گاهی مسائل خاص فضای رسانه‌ها را کاملاً عوض می‌کند که نمونه آن، افزایش رقم جایزه برای قتل سلمان رشدی است!

به گزارش «تابناک»، بار دیگر نتانیاهو لزوم تعیین خط قرمز برای ایران را مطرح کرده و با بیان اینکه ایران بیست یارد تا بمب اتم فاصله دارد، سعی در توجیه ضرورت این خط قرمز کرده است. «صدای آمریکا»، با اشاره به این موضوع به نقل سخنان بنیامین نتانیاهو پرداخته که در مصاحبه با شبکه «ان‌.بی‌.سی» گفته: ایران در بیست یاردی دستیابی به بمب اتم است و نباید اجازه دهیم از این خط بگذرد.


دیگر خبرگزاری‌های خارجی همچون نیویورک تایمز و لس‌آنجلس تایمز، تلگراف، واشنگتن پست و بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی نیز به این موضوع و تأکید نتانیاهو بر لزوم تعیین خط قرمز برای ایران اشاره داشتند.

اما در همین حال، سخنان سردار جعفری درباره حضور نیروهای قدس در سوریه به شدت مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است. نکته جالب آن که در‌‌ همان ساعات اولیه‌ای که سخنان سردار جعفری در رسانه‌های داخلی منتشر شد، رسانه‌های خارجی به دلیل اهمیت موضوع به آن پرداختند و این سخنان را بازتاب دادند.


روزنامه «گاردین»، با نقل سخنان سردار جعفری نوشت: ایران برای نخستین بار و رسما تأیید کرد که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه حضور دارند و به بشار اسد در سرکوب شورش‌ها کمک می‌کنند و همچنین هشدار داده که اگر به متحدش حمله شود، در این جریان مداخله نظامی خواهد کرد.

گاردین این اظهارات را سخنانی رک و پاسخی صادق به ادعای هجده ماهه غرب درباره حضور فعال ایران در سوریه خوانده است.

همان‌ گونه که گفته شد، این نیز موضوعی بود که از‌‌ همان ساعات آغازین، بسیاری از رسانه‌های خارجی به آن پرداختند.

«روزنامه تایمز» اسرائیل بدون هیچ تحلیل و مطلب اضافی، تنها به نقل بخشی از سخنان سردار جعفری بسنده کرده؛ اما یورو نیوز، ریانوستی، نیویورک تایمز و برخی از دیگر رسانه‌ها  مفصل به آن پرداخته‌اند.

موضوع دیگری که رسانه‌های خارجی به آن پرداخته بودند، موضوع افزایش رقم جایزه برای مرگ سلمان رشدی است که از سوی آیت‌الله حسن صانعی مطرح شد.

«تلگراف» چاپ لندن با نقل سخنان آیت‌الله صانعی که فیلم اخیر موهن به ساحت پیامبر اعظم را نتیجه و ادامه کار سلمان رشدی دانسته و گفته که پانصد هزار دلار به جایزه قتل سلمان رشدی می‌افزاید، نوشت: اکنون جایزه برای مرده سلمان رشدی ۳.‌۳ میلیون دلار است.


در پایان، پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌.بی‌.اس‌.نیوز» نوشت: مارتین ایندیک، سفیر سابق آمریکا در اسرائیل پیش‌بینی گسترش تقابل آمریکا و ایران را کرده است که می‌تواند به یک جنگ در ۲۰۲۲ منجر شود. وی گفته است: نگران آن هستم که سال ۲۰۲۲ سالی باشد که در آن به سمت یک تقابل نظامی با ایران به پیش رویم.



Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.