ایران ۱۰ نفره کره جنوبی را شکست داد

بینا- تیم ملی فوتبال ایران در حالی که تقریبا یک نیمه را با ۱۰ نفر بازی می‌کرد، موفق شد کره‌ جنوبی را شکست دهد تا طلسم شکست‌ناپذیری‌اش برابر این تیم در تهران باقی بماند.
در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی خود موفق شد با یک گل مقابل کره جنوبی به برتری برسد تا به گفته کارشناسان بیش از نیمی از راه صعود به جام جهانی را طی کرده باشد.
تک گل این دیدار در دقیقه ۷۴ توسط جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان به ثمر رسید. ایران با این پیروزی ۷ امتیازی شد و در جایگاه دوم جدول گروه A قرار گرفت.
تیم ملی ایران در حالی به این پیروزی شیرین خانگی دست پیدا کرد که در نیمه اول بازی عملکرد بسیار بدی داشت و در آغاز نیمه دوم نیز با اخراج مسعود شجاعی ۱۰ نفره به بازی ادامه می‌داد.
پس از اخراج شجاعی، کارلوس کی‌روش سبک بازی تیم ملی را تغییر داد و بازیکنان نیز سعی بیشتری کردند که بتوانند روند بازی را در دست بگیرند. اینچنین بود که در دقیقه ۷۴ و روی توپ برگشتی از یک ضربه ایستگاهی جواد نکونام موفق شد تک گل ایران را وارد دروازه حریف چشم بادامی کند.
حدود ۱۱۰ هزار تماشاگر مشتاق حاضر در ورزشگاه آزادی از نزدیک شاهد پیروزی دلچسب ملی‌پوشان فوتبال ایران بودند. این تعداد تماشاگر در نوع خود رکورد دیگری در قاره آسیا محسوب می‌شود.
ایران با این پیروزی ۷ امتیازی شد تا در کنار کره جنوبی که با همین امتیاز در صدر جدول قرار دارد، امید زیادی به صعود مستقیم به جام جهانی داشته باشد. پس از ایران تیم‌های ازبکستان، لبنان و قطر در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.