ایساف از کشته شدن سه رهبر طالبان در شرق افغانستان خبر داد

۰۲م آذر ،

نیروهای ائتلاف ناتو در افغانستان امروز (پنج شنبه) اعلام کرد: طی یک عملیات در استان لوگار در شرق افغانستان سه رهبر بلندپایه طالبان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ایساف طی یک بیانیه اعلام کرد: نیروهای افغان و ائتلاف مرگ سه رهبر بلندپایه طالبان از جمله رهبر شماره یک این گروه در استان غربی لوگار در جریان یک عملیات امنیتی طی روز چهارشنبه در این استان را تایید کردند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: ابوبکر که توسط این نیروها کشته شد رهبر شماره یک طالبان در استان لوگار بود که ارسال سلاح برای شبه نظامیان در سراسر این استان را تسهیل می‌کرد، علیه نیروهای ائتلاف و افغان به برنامه‌ریزی عملیات اقدام می‌کرد و مستقیما در تسهیل انتقال مبارزان خارجی نقش داشت.

براساس این بیانیه دو رهبر کشته شده دیگر طالبان به نام‌های بشیر و زرقاوی در فعالیت‌ها علیه دولت افغانستان در استان لوگار دست داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بشیر در بمب گذاری انتحاری علیه پایگاه عملیات خط مقدم شانک در هفتم اوت که سبب کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن چند سرباز ائتلاف و افغان شد، نقش داشت. زرقاوی نیز به عنوان یکی از رهبران طالبان به منظور اجرای چند عملیات علیه نیروهای افغان و ائتلاف از طریق بمب‌های دست ساز و آتش مستقیم و غیر مستقیم به تسهیل انتقال سلاح می‌پرداختند.

براساس این بیانیه در جریان عملیات روز چهارشنبه تعدادی از شبه نظامیان کشته و یک تن از آنها دستگیر شد و نیروهای امنیتی چند قبضه مسلح و آر پی جی را توقیف کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.