ایستادگی در مقابل نظام عادل بزرگترین منکر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نقدی شامگاه چهارشنبه در کارگاه آموزشی شورای امر به معروف پایگاه ها و حوزه های بسیج استان کردستان اظهار داشت:‌ امر به معروف و نهی از منکر و درجه انجام این عمل در کنار دیگر امور حتی نماز، جهاد، روزه و ذکات در درگاه الهی مقبول تر و مثمرثمرتر است.

وی با بیان اینکه این امر در جامعه رواج چندانی ندارد، افزود: اهمیت زیادی به انجام معروفات و نهی از منکرات داده نمی شود و این حرکت دینی و بازدارنده جریان و روال اصلی خود را طی نمی کند و به همین دلیل باید نگاه ویژه ای به این امر الهی در کشور صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستعضفین کشور انجام تمام فرائض دین مبین اسلام را وابسته به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: در عصر حاضر دنیای غرب در ظلم و جنایت و فساد غرق شده است و جهان اسلام را نیز دچار تحولاتی ناخوشایند کرده است.

نقدی دلیل ادغام غیراسلامی و نامناسب جهان اسلام با این ظلم و ناهنجاری علیرغم رهنمودهای پیامبر اعظم (ص) را ترک از واجبات امر به معروف و نهی از منکرات دانست و بیان کرد:‌ امر به معروف از مهمترین واجبات است که تمام واجبات در نتیجه آن رشد کرده و مسلمانان با این رعایت این امر مسلمان هستند.

وی با اشاره به حیاتی بودن توجه بیشتر به این فریضه الهی اعلام کرد: خون ریزی و مقابله با بدخواهان در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر لازمی است که عمومیت ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: تاریخ اسلام با قیام خونین کربلا، موفقیت نظام اسلامی در کردستان با تقدیم پنج هزار و ۴۰۰ شهید و ۷۲ شهید مظلوم روحانی در راستای زنده نگه داشتن و برافراشتن پرچم دین و اسلام در این خطه رنگین از سرزمین لاله ها و بهار انقلابات در سرزمین های اسلامی همگی گواه ایستادگی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

نقدی با بیان اینکه شدت و خشونت در امر به معروف آخرین راهکار است، اعلام کرد: دین اسلام با نرمی و محبت در میان قلوب مردم جا باز کرده است و امر به معروف و نهی از منکر نیز باید با همین زبان نرم و لطیف در بین ناآگاهان رایج شود و این از الزامات و نتایج ارزنده امر به معروف و نهی از منکر و ترویج بیشتر آن است.

وی بیان کرد: باید بسیج به عنوان نیروی ارشادی همگام با نیروی انتظامی معروف متروک را رایج و احیای مجدد و منکر رایج را حذف و از اعتبار بیندازد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت:‌ بدترین منکر مقابله و مخالفت با نظام اسلامی و رهبر عادل و انحراف اعتقادی است.

نقدی با بیان اینکه شرک در برخی جوامع با حاکمیت اسلامی حکم فرماست، اعلام کرد:‌ امت اسلامی ایران آگاه و متدین هستند و با رخنه بهاییت و وهابیت در بین دین اسلام و دو مذهب مقتدر اسلامی پایداری کردند.

وی افزود:‌ منکر اقتصادی نیز دومین منکر در نظام اسلامی است که موجب تضعیف روحیه اسلامی مردم می شود و باید با این منکر نیز در جایگاه خود برخورد قاطعی صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان بیان کرد: جمع آوری ماهواره در راستای مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی اگر با آموزش در زمینه جلوگیری از ترویج بی بند و باری آن صورت می گرفت بسیار مثمرثمرتر و دارای جواب و نتیجه بهتری بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.