ایسر: مایکروسافت در برابر iPad شکست می‌خورد

شرکت “ایسر” که یکی از شرکای شرکت مایکروسافت به شمار می‌رود اعلام کرده استراتژی مایکروسافت برای شکست دادن آی‌پد شرکت اپل با استفاده از تبلت “سرفیس” با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش همشهری شرکت مایکروسافت که شریک خود را درباره تبلت اخیرش در بی‌اطلاعی کامل قرار داده‌بود،‌ تبلت سرفیس خود را در کنفرانس خبری محرمانه و “شبه اپلی” رونمایی کرد. با وجود اینکه معرفی این تبلت خبرساز شد،‌ اما هنوز سوالات زیادی در‌ رابطه با قیمت،‌ طول عمر باطری،‌ شیوه‌های اتصالی و زمان عرضه این ابزار وجود دارند.

در این میان “الیور آرنز” قائم مقام ارشد شرکت “ایسر” در اروپا،‌ خاور‌میانه و آفریقا در گفتگو با رویترز اعلام کرد که استراتژی مایکروسافت در رقابت با آی‌پد اپل با استفاده از تبلت جدید سرفیس محکوم به شکست است. وی در این مصاحبه گفت: فکر نمی‌کنم این طرح موفق باشد زیرا تو نمی‌توانی با دو نوع محصول در بازار سخت‌افزاری بازیکن خوبی به حساب بیایی،‌ مایکروسافت درسرتاسر جهان مشتریان زیادی دارد در‌حالیکه اپل تنها‌ است و کمابیش هرکاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد. مایکروسافت قطعه‌ای از یک سیستم رایانه‌ای است،‌ یک قطعه بسیار بسیار مهم اما به هر حال هنوز یک قطعه  است.

وی افزود: مایکروسافت به عنوان یک شرکت بزرگ نرم‌افزاری به جای اینکه بر روی تکمیل ویندوز ۸ متمرکز شود،‌ جنگی تمام عیار را با اپل آغاز کرد که محصولات و شرکای این شرکت از این جنگ آسیب خواهند دید. این تغییر رویکرد به مایکروسافت نسبت به گفته‌های هفته گذشته بنیانگذار “ایسر” تغییر مثبتی به نظر نمی‌آید.

“استن شی” بنیانگذار شرکت ایسر هفته گذشته اعلام کرد مایکروسافت از تبلتش برای وادار کردن تولید‌کنندگان سخت افزار به ساخت تبلت‌های ویندوزی استفاده خواهد کرد و سپس پا را از بازار تبلت‌ها بیرون خواهد کشید. وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این نتایج استراتژی مایکروسافت را تحلیل کرده گفت مایکروسافت هیچ دلیلی برای فروش سخت‌افزار ندارد زیرا سود آن نسبت به فروش نرم‌افزار برایش کمتر است.

با این‌همه سخنگوی شرکت دل در پی معرفی تبلت سرفیس،‌ واکنشی نسبتا ملایم‌تر نسبت به مایکروسافت نشان داد و گفت: ما همچنان شریک متعهد مایکروسافت باقی خواهیم‌ماند. ما به ویندوز ۸ متعهد باقی خوهیم ماند و در زمان عرضه آن محصولی درخور ارائه خواهیم کرد. با این‌همه واکنش شریک اصلی شرکت مایکروسافت پس از اینکه این شرکت تا لحظه آخر رونمایی از تبلتش او را بی‌اطلاع باقی گذاشته بود چندان غیر عادی به نظر نمی‌آید.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.