ایسنا بیست‌سالگی‌اش را جشن گرفت

مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عصر یکشنبه (۱۷ آذر) با حضور جمعی از خبرنگاران قدیمی و جدید این رسانه، پیشکسوتان عرصه رسانه و تعدادی از مقامات کشور برگزار شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی‌اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی)، علی ربیعی (سخنگوی دولت)، حمیدرضا طیبی (رئیس جهاد دانشگاهی)، پیروز حناچی (شهردار تهران)، سیدعباس موسوی (سخنگوی وزارت امور خارجه)، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر تهران)، مصطفی کواکبیان (نماینده تهران)، مجتبی حسینی (معاون هنری وزیر ارشاد)، مهدی افضلی (مدیر عامل بنیاد رودکی)، فروتن (مدیر عامل انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی)، دبیر (رییس فدراسیون کشتی)، سعید خال (مدیر عامل بهشت زهرا)، امام (مدیرعامل مترو تهران)، محمدمهدی تندگویان (معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان) و احمدی (معاون وزیر ورزش و جوانان) از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.

همچنین یونس شکرخواه، مجید رضاییان، علی‌اکبر قاضی‌زاده، بهروز بهزادی، رضا قوی فکر و امیدعلی مسعودی از روزنامه‌نگاران پیشکسوتی بودند که در جشن بیست‌سالگی ایسنا شرکت کرده بودند.

نگاهی به برنامه‌های ایسنا در سومین دهه از حیات خود

در ابتدای مراسم علی متقیان – مدیرعامل خبرگزاری ایسنا – ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در این مراسم اظهار کرد: ایسنا امروز بیست‌ساله شد. بیست سال قبل بنایی توسط جهاد دانشگاهی گذاشته شد و در کویر اطلاع‌رسانی ایسنا به عنوان نخستین خبرگزاری انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و غیر دولتی قدم به عرصه خبر نهاد؛ آن هم به واسطه دانشجویانی که پشت میزهای دانشگاه کار علمی انجام می‌دادند.

او ادامه داد: قرار بر این شد که این دانشجویان دیگر به صورت یکسویه رشد و فقط تحصیل نکنند و به میان جامعه بروند تا با سیاست، مسائل اجتماعی و درد جامعه آشنا شوند. همین باعث شد تا تاسیس خبرگزاری دانشجویان پیشنهاد داده شود و جهاد دانشگاهی نیز که همیشه در رفع مشکلات پیشگام بوده است، این پیشنهاد را بپذیرد. توفیق این بود که این پیشنهاد به خدمت مقام معظم رهبری داده شود و ایشان نیز با نهایت بزرگی و بزرگواری استقبال کردند و پیامی فرستادند؛ پیامی که ۱۶ آذر ۷۸ به عنوان اولین خبر منتشر شده روی سایت ایسنا رفت. در این پیام مقام معظم رهبری گفته بودند «خبرهای خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید انشاءالله که موفق باشید».

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: دعای مقام معظم رهبری دنبال راه جوانان بود، جوانانی که تا پیش از آن سابقه خبرنویسی نداشتند و به دانشگاه خبر نرفته بودند و حالا با همت به خبرگزاری دانشجویان ایران آمده بودند. شاید آن زمان بزرگان خبر می‌گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست اما این جوانان چنان ظرف یک سال درخشیدند که ایسنا به عنوان بهترین خبرگزاری مطرح شد.

متقیان خاطرنشان کرد: بیست سال گذشت و در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و آنچنان ایستادیم که امروز می‌توانم بگویم ایسنا رتبه اول پرمرجع‌ترین خبرگزاری جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده است. این افتخاری است که توسط جوانان آفریده شده است.

او همچنین درباره برنامه‌های خبرگزاری ایسنا در سومین دهه از عمر خود گفت: در آغاز دهه سوم بنا داریم که باشگاه دانشجویان خبرگزاری را به دست آقای دکتر ظریف (وزیر امور خارجه) افتتاح کنیم. صفحه‌ای برای دانشجویان افتتاح می‌شود که در آن فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی و علمی پوشش داده می‌شود. همچنین امید داریم مدرسه و دانشگاه خبر و پژوهشکده و موزه خبر نیز تاسیس شود.

مدیرعامل ایسنا در پایان سخنان خود از اهمیت آموزش خبرنگاران سخن گفت و افزود: ایسنا این افتخار را دارد که در این بیست سال بیش از سه هزار خبرنگار تربیت کرده و به جاهای مختلف فرستاده است.

علی متقیان، مدیرعامل ایسنا

 داشتن رسانه قوی، یکی از ابزارهای مفید برای جامعه است

سپس حمیدرضا طیبی – رئیس جهاد دانشگاهی – در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز شاهد بیست سالگی ایسنا هستیم، درباره آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی گفت: با عنوان مولود مبارک انقلاب جهاد دانشگاهی فعالیت خود را از سال ۵۹ با تلاش برای الگوسازی شاخص‌های اصلی که پیشرفت توسعه کشور بود، آغاز به کار کرد، توسعه علمی و فناورانه، توسعه فرهنگی و مهارتی و  تخصصی، توسعه کارآفرینی و اشتغال شامل این الگوها بود که در این ۳۹ سال این کارهای شاخص در این زمینه انجام شد.

وی با اشاره به جشنواره اخیر مصطفی و برنده شدن این جایزه توسط دکتر بهاروند یادآور شد: جهاد دانشگاهی صدها فناوری موفق تولید و آن را تجاری‌سازی کرده است. چه از آنهایی که استقبال شد و چه آنهایی که مورد بی‌مهری قرار گرفت.

طیبی در ادامه گفت: به علت اینکه جهاد دانشگاهی نگاه کاربردی به مسائل کشور دارد با مشکلات کشور آشناست. ما معتقدیم اگر سعی کنیم برخی مشکلات را حل نکنیم قطعا در آینده کشور با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. بحث مهم این است که نخبگان ما در مساله سیاسی به توافق ملی برسند. اگر برجام یک مساله ملی است همه باید از آن حمایت کنند. اینطور نباشد که آن را قبول نداشته باشیم و آن را با مشکل روبه‌رو کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: باید در کشور برنامه‌ریزی درازمدت انجام شود و این نیازمند هماهنگی نهادهای مرتبط است. ما با این مشکل مواجهیم و می‌بینیم دوستانی که کاندیدای نماینده مجلس می‌شوند چه صحبت‌هایی می‌کنند. در حالی که ۹۰ درصد نخبگان هر کشوری باید با یکدیگر در زمینه توافق ملی اشتراک داشته باشند و ۱۰ درصد دیگر مخالفان هم در زمینه توسعه کشور گام بردارند. بنابراین نخبگان باید به توافق برسند تا برنامه‌ریزی درازمدت انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به رویکرد دولت یادآور شد: کشور هشت سال برای تغییرات و تحولات در اختیار دولت‌ها است. در ۱۰ سال می‌توان کشور را دچار تحولات عظیم کرد و از این فرصت استفاده کرد و در عرصه کار علمی موفقیت به دست آورد. ما در این ۳۹ سال فرصت‌های بسیاری را از دست دادیم. آقای دکتر ظریف خیلی بد است که من مثالی را بیاورم که ۱۰ سال طول کشیده است که ما بگوییم می‌توانیم یک مساله را حل کنیم.

طیبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای انتخاب مدیران شاخص داشته باشیم، یادآور شد: چه آن اتفاق اول بیفتد و چه ما مدیران توانمند داشته باشیم یکی از ابزارهای مفید در جامعه داشتن فضای رسانه‌ای بسیار قوی است، فضایی که در آن رسانه‌ها نقد عالمانه کنند. هم توان علمی داشته باشند که نقد کنند و هم از آن طرف نقدشوندگان توان شنیدن داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه گاهاً در فضای رسانه‌ای ما نقدهای عالمانه وجود ندارد، در عین حال گفت: اگر از آن طرف فضا باز باشد رسانه‌ها هم می‌توانند خود به خود این نقدهای عالمانه را داشته باشند. ما هم تلاش می‌کنیم به وظایفمان در این الگوسازی ادامه دهیم.

طیبی سپس گفت: امیدواریم نخبگان به یک وفاق سیاسی برسند چیزی که نیازمند آن هستیم و هیچ نیازی به دسترسی فناوری علمی نداریم. امیدواریم قطعاً به اهدافمان برسیم.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی

ایسنا بر دامنه تفاهم‌ها و امیدها افزود

در ادامه مراسم، پیام علی لاریجانی – رئیس مجلس شورای اسلامی – به مناسبت گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس ایسنا قرائت شد؛ متن کامل ایت پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در تفکر اسلامی، رسانه جایگاهی ممتاز و بی‌بدیل دارد؛ زیرا اسلام دین آگاهی و روشنگری است و ظهور آن جز با هدف بیدارگری و ابلاغ حقیقت نبوده است. جمهوری اسلامی ایران نیز که با رشد آگاهی‌های عمومی و به دست مردم استقرار یافت، جمهوری آگاهی و فرهنگ و ساختاری است که مردم و رسانه‌ها در تار و پود آن حضور دارند.

روح کار رسانه‌ای در نظام اسلامی، دعوت به تفاهم، آشتی‌جویی، دمیدن روح امید در جامعه و ایجاد احساس عزت و خودباوری است.

خبرگزاری دانشجویان ایران از رسانه‌هایی است که در دوهه فعالیت مستمر و ارزشمند خود، توانسته است با درک حقیقی از آرمان‌ها و انعکاس واقع‌نمایانه دستاوردهای بزرگ ملت ایران، بر دامنه تفاهم‌ها و امیدها بیفزاید.

این رسانه اخلاق‌گر با بهره‌یابی از توان و ظرفیت پر نشاط و سرشار از خلاقیت دانشجویان مؤمن و نواندیش توانسته است به جهش و پویایی جریان اطلاع‌رسانی و افزایش اعتماد اجتماعی نسبت به خبر و رسانه خدماتی شایان عرضه بدارد.

طلیعه فرارسیدن بیستمین سالگرد تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) را که با گرامیداشت روز دانشجو تقارن دارد، تبریک می‌گویم و امید دارم که همچنان شاهد رشد و پیشرفت این رسانه در  عرصه آگاهی‌بخشی و روشنگری جامعه باشیم.»

باور کنیم بدون مردم «هیچ» هستیم

محمدجواد ظریف – وزیر امور خارجه – نیز در مراسم بزگرداشت بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: سلام ویژه دارم خدمت همه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت و تلاش می‌کنند که صدای غرورآفرین ملت ایران را به گوش جهانیان برسانند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: انقلاب اسلامی این واقعیت را به ما نشان داد که قدرت‌های بزرگ بین‌المللی صاحب اختیار ما نیستند و ما می‌توانیم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم. قطعا این یکی از مهمترین میراث انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) است. در واقع انقلاب به ما فهماند که اختیارمان دست خودمان است و قدرتی که توان اقتصادی و نظامی دارد یا دارای امپراطوری رسانه‌ای است، مالک و اختیاردار ما نیست.

ظریف با اشاره به نامه امام (ره) به گورباچف – رهبر وقت شوروی – گفت: در آن مقطع خیلی قبل‌تر از اینکه پرده‌های تصلب در عرصه بین‌المللی پاره شود، امام با اعتماد به نفس ویژه‌ای به کشوری که دارای توان و سلاح هسته‌ای و نظامی داشت پیامی داد که نشان‌دهنده اتمام یک دوره بود.

ظریف با اشاره به شرایط کنونی جهان گفت: ما اکنون در دوران شرایط انتقال قرار داریم. شرایطی که از ۳۰ سال گذشته در ادبیات جهانی رایج شده است. دوران انتقالی یعنی اینکه ما شرایط گذشته را پشت سر گذاشتیم و اکنون به سمت شرایط جدید در حال حرکت هستیم و در این میان اکنون دورانی وجود دارد که به آن دوران انتقالی می‌گوییم. آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که دوران انتقالی دوران خیلی کوتاهی خواهد بود و جهان به سرعت به جهانی تک‌قطبی مبدل خواهد شد.

وی در همین راستا افزود: در همان زمان بوش پدر بعد از سقوط شوروی در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد نظم نوین جهانی صحبت کرد. آنها در همین چارچوب همانطور که اشاره کردم فکر می‌کردند که دوران انتقالی، دوران کوتاهی است اما واقعیت چیزی دیگری را ثابت کرد و کسانی که می‌خواستند دوران انتقالی را کوتاه کنند، ضرر کردند.

ظریف ادامه داد: آمریکایی‌ها از ابتدای دهه نود تا چند سال پیش هزینه‌های زیادی را پرداختند که دوران انتقالی را کوتاه کنند و به یک جهان آمریکایی تبدیل کنند. در همین راستا جنگ‌هایی را ایجاد کردند ولی موفق نشدند. آنها نتوانستند توفیق ظاهری خود را تبدیل به یک تفکر نهادینه درازمدت کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت اوباما سیاست آمریکا ناموفق بودنش آنچنان آشکار و روشن شده بود که آنها نیاز داشتند که چهره‌ای متفاوت از آمریکا به جهان ارائه کنند و در همان مقطع کم‌هزینه‌ترین تغییر برای آمریکا، اوباما بود.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با بیان اینکه اهمیت دوران انتقال در این است که منابع قدرت متنوع شده است و دیگر قدرت اقتصادی و نظامی حرف اول و آخر را نمی‌زند، افزود: در حال حاضر راه‌های دستیابی به قدرت‌های علمی متنوع شده است و برای اینکه یک قدرت رسانه‌ای داشته باشید نیازمند به امپراطوری‌های رسانه‌ای همچون رویترز، ای پی و… ندارید. ابزار قدرت متنوع شده و مراکز قدرت نیز متنوع هستند.

ظریف ادامه داد: یک زمان قدرت در اختیار اروپا بود و همه چیز در اروپا شکل می‌گرفت. جهان غرب‌محور بود و هر تصمیمی برای دنیا در اروپا اتخاذ می‌شد و غربی‌ها نیز نمی‌خواستند انحصار قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی را از دست بدهند. آنها حتی تلاش داشتند روش فکر کردن ما را نیز شکل بدهند و هنجارهای کشورها را بسازند و در همین چارچوب تلاش داشتند شرایط انتقال به یک شرایط پایدار تبدیل شود ولی این شرایط برای آنها فراهم نشد و این یک امر ویژه برای ماست و ما باید از این شرایط که خود در ایجاد آن پیش‌رو بوده‌ایم، بهره‌برداری کنیم و اگر اجماع پیدا کنیم فرصت خوبی است که از شرایط انتقال به نحو مناسبی استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: یک ابزار قدرت جدید ما داریم و آن “باور به خودمان” است و اینکه قدرت مان از خودمان و از درون است. چرا جهاد دانشگاهی موفق است چون یک مرکز درون زاست و علم و فناوری ما هم همین طور است. ما برای پیشرفت مان بر خودمان اتکا می کنیم. با این شرایط یعنی ما نیاز نداریم برای حیات مان به دیگران وابسته باشیم. سوال من این است که چند دقیقه تحمل می کنید که یک سیاستمدار آمریکایی بگوید اگر من نبودم شنا دو هفته دیگه نبودید!

وی ادامه داد: ما یک منبع جدید قدرت داریم و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم و آن “مردم” هستند از این روست که تحولات چند هفته اخیر در کشور بسیار تلخ است، چون مردم پایه حکومت و اقتدار ما هستند. رعایت حق مردم برای ما یک امر حکومتی نیست یک نیاز امنیت ملی است.

ظریف اظهار کرد: حتما وظیفه اخلاقی، دینی، حقوقی و امنیتی ماست که از مردم حمایت کنیم اما فراتر از این مردم موضوع هستی و نیستی ما هستند. مردم اصل ما هستند. سخن امام راحل که مردم ولی نعمت ما هستند، فهم یک اصل اساسی بود و امروز ثابت شده است پرداختن به این مساله و توجه به آن نه تنها توان ما را متوقف نکرد بلکه آن را توسعه داد. بر خلاف همه آنچه گفته شد امروز ثابت شده که برجام توان هسته ای ما را که متوقف نکرد بلکه آن را توسعه داد و ما امروز می توانیم از آن استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه توان و ظرفیت‌های ما از خارج نیامده است گفت: کسی می‌تواند بگوید که اگر کمک فردا به ما کمک نکنند که راکتور اراک را بسازیم، نمی‌توانیم آن را بسازیم. اگر شرکای روس ما بگویند در پروژه رادیوایزوتوپ‌های پایدار در فردو همکاری نمی‌کنند فردو می‌خوابد؟

ظریف تاکید کرد: ما امروز عامل قدرت در جهان انتقالی پساغربی را در اختیار داریم. قبل از اینکه نظریه پردازهایی مثل ما این عامل را بشناسند، آن پیرمرد در جماران شناخت.

وزیر امور خارجه گفت:  ما ایراد و مشکلات فراوان داریم اما این اشتباه را نکنیم که فکر کنیم به جز مردم چیزی هستیم. ما جهاد و دفاع مان را از مردم داریم. مردم سپاه و بسیج هستند اگر اینها مردم نیستند پس از کجا آمده اند. اگر این مساله را باور کنیم آن وقت ایسنا می تواند ظرف یک سال بهترین خبرگزاری شود.

ظریف با تاکید بر “قدرت معنایی” در روابط بین‌الملل اظهار کرد: قدرت معنایی یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم. عنصری که به این قدرت دامن می زند یعنی مردم، باید بیش از هر چیز مورد پذیرش قرار گیرد. باور کنیم بدون مردم هیچ هستیم و رعایت حقوق مردم از نام شب واجب تر است، چون مبنای حکومت مان را بر مردم گذاشتیم و بر این اساس است که می تواتیم جهادهای دانشگاهی و ایسناهای بیشتر بسازیم.

وی در پایان، بیست‌ساله شدن ایسنا را به خبرنگاران و مسئولان خبرگزاری تبریک گفت و افزود: ان‌شاءالله دهه سوم و دهه‌های بیشتر به خوبی و خوشی کار را پیش ببرید.

تجلیل از خانواده شهدا و رفتگان ایسنا

در ادامه مراسم از خانواده‌های شهدای ایسنا حسن قریب و اسماعیل عمرانی که در حادثه سقوط هواپیمای C۱۳۰ در ۱۵ آذر سال ۸۴ آسمانی شدند تقدیر شد. همچنین از پدر زنده‌یاد علیرضا تلیانی (دبیر و مترجم فقید ایسنا) که سال ۹۶ جمع ایسنایی‌ها را ترک کرد، تقدیر شد. 

توصیه‌های یونس شکرخواه به ایسنایی‌ها

یونس شکرخواه، استاد علوم ارتباطات نیز از دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی به خبرگزاری ایسنا توصیه کرد تا در مسیر پیش روی خود در سال‌های آتی به این نکته توجه کنند که وجه تمایز این رسانه با سایر خبرگزاری‌ها در چیست و اینکه باید بیشتر به نوع تولیدات این رسانه توجه شود تا میزان مصرف آن.

او خاطرنشان کرد: فرا رسیدن بیست سالگی ایسنا را تبریک می‌گویم و به این فکر می‌کنم که چقدر این بیست سال سریع گذشت. به همین خاطر این روز را به ابوالفضل فاتح (یکی از موسسان) و ایسنایی‌ها تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: در واقع هم باید تبریک گفت و هم تاکید کرد که دیگر وقت چرخش است. به گمانم باید اطرافمان را خیلی خوب رصد کنیم. دیگر زمان آن نیست که در تحریریه‌ها بنشینیم، خبر ادیت و گفت‌وگو و گزارش آماده کنیم. در زمانه داده‌های بزرگ نقش خبرگزاری‌ها به سرعت در حال تغییر است. پیشنهاد می‌کنم که شما در برگزاری نشست‌هایی در این زمینه‌ها پیش‌قدم شوید و به این موضوع بپردازید که آیا امروز دنیای خبرگزاری‌ها همانند بیست سال پیش است؛ من اینچنین فکر نمی‌کنم.

این استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه فضای معاصر به ما جیره های دائم از اطلاعات می‌دهد، اظهار کرد: اما نباید به این نوع غذاها عادت کنیم. ایسنا در روزهای نخست خود با گفت‌وگوهای اختصاصی پرش کرد. الان نیز باید به این فکر کند که چه چیزی می‌تواند داشته باشد که مخاطبان جهانی به آن عادت ندارند.

شکرخواه بیان کرد: این حجم عظیم از شبکه‌های ارتباطی به عنوان بزرگترین دستاورد بشری همانند یک سلسله عصبی است که وقتی ارتباطات آن قطع می‌شود شک ایجاد می‌شود. ما در روزهای گذشته یک شبکه را خاموش کردیم و شک‌های زیادی در انتظارمان است.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت در پایان سخنان خود به خبرگزاری ایسنا توصیه کرد: امیدوارم در عصر ارتباطات به این نتیجه برسیم که ممیزه ایسنا با سایر خبرگزاری‌ها در چیست؟ اینکه این خبرگزاری روزانه مرجع چند منبع بوده است، چه اهمیتی دارد. امروز مساله ایسنا باید نوع تولید باشد و نه مصرف آن.

ایسنا در روزهای سختی شکل گرفت

علی ربیعی _ سخنگوی دولت _ نیز از دیگر سخنرانان این مراسم که در سخنانی اظهار کرد: من آقای فاتح را خیلی دوست داشتم و دارم. به یاد دارم اولین بودجه ایسنا ۳۰۰ میلیون بود که درباره آن با آقای خاتمی صحبت کردیم.

او با اشاره به اینکه ایسنا شش مدیر مسئول عوض کرد، در ادامه اظهار کرد: ایسنا برداشتی از عاطفه، خلاقیت نوآوری، یاد تحولات اجتماعی و … را دارد و ایلنا هم به سرعت پس از ایسنا متولد شد. فاتح با دست و دلبازی از تأسیس آن حمایت کرد و گفت که آنها نیز بچه‌های ایسنا هستند و گروهی از بچه‌های ایسنا به آنجا رفتند.

ربیعی با بیان اینکه ایسنا یک اندیشه خبری را دنبال کرد، اظهار کرد: ارتباط عاطفی من با ایسنا ادامه خواهد یافت. امروز بحث ما جنگ روایت‌ها و بازنمایی‌هاست. بی‌اخلاقی ما را به ناامیدی رسانده است. مکتب ایسنا و رسالت رسانه در قبال جامعه چیست؟ بر سر قدرت دعواست و اگر یک اختلاس کم شود مشکل ما حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید امید و آینده ایجاد کنیم. راه گذشت از مسائل فعلی، ایجاد امید است. مردم درد دارند و باید آرزوهای جدید ایجاد کنیم. رسانه می‌تواند موثر باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید حرف از آینده بزنیم، تصریح کرد: من می‌فهمم فقر و رنج وجود دارد. امروز باید تصمیم بگیریم که حرف از ناامیدی نزنیم و امید ایجاد کنیم. خداوند دلتان را پر از امید کند و زندگی شخصی‌تان را پر از شادی.

ایسنا انحصار رسانه‌ای را شکست

عباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی –  با بیان اینکه زمانی که ایسنا آغاز به کار کرد انحصار رسانه‌ای شکسته شد، اظهار امیدواری کرد که خبرگزاری ایسنا در دهه سوم حیات خود خلاق‌تر و موثرتر در فضای رسانه‌ای کشور حاضر شود.

او ضمن عرض تبریک در سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: زمانی که ایسنا آغاز به کار کرد انحصار رسانه‌ای شکسته شد و فضای جدیدی در حوزه خبررسانی فراهم شد.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدوارم دهه سوم ایسنا خلاق‌تر و مؤثرتر در فضای رسانه‌ای و اجتماعی ایران حضور داشته باشند. ممنون از همه کسانی که ایسنا آفریدند و آن را به این نقطه رساندند.

همچنین در این مراسم منتخبان جشنواره ایسنا، ایسنایی‌هایی که سابقه ۲۰ سال همکاری با این رسانه را داشته‌اند و جوان‌ترین اعضای خبرگزاری تقدیر شد. 

انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی و انجمن بیماران هموفیلی نیز از ایسنا تقدیر کردند. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.