ایمان و اعتقاد راسخ، بن مایه شخصیت برجسته حضرت زینب(س) است

به گزارش ایرنا، ‘زینب عیسی’ از کشور لبنان روز جمعه در کنگره ملی حضرت زینب (س) افزود: حضرت زینب (س) نسبت به مصائب و حوادث کربلا آگاهی داشته و با ایمان و اعتقاد بی نظیر خود با کاروان اباعبدالله الحسین(ع) به سمت کربلا حرکت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب کبری(س) در مواجهه با مصائب و مشکلات و در برخورد با سخت ترین بحران ها پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بهترین و حکیمانه ترین عملکرد را بدون کوچکترین تزلزل و تردید از خود نشان می دهند که این مهم نشان دهنده سطح تربیتی و تقوای ایشان است.

این فرهیخته و اندیشمند لبنانی اوصاف و ویژگی های برجسته حضرت زینب(س) را در تحمل مصائب کربلا بسیار مهم عنوان کرد و گفت: ایشان پس از واقعه عاشورا برای دفاع از حقانیت مکتب امام حسین(ع) همواره در فضای پیرامون خود موثر بوده و هیچگاه از فشارهای طاغوتیان تاثیر نپذیرفته است.

زینب عیسی با بیان اینکه خطبه های حماسی حضرت زینب(س) در کاخ یزید، دستگاه جور بنی امیه را رسوا و طاغوتیان را مقهور و مبهوت خود ساخته بود، افزود: ایشان با صلابت، اقتدار و شجاعت بی نظیر خود از حقانیت نهضت عاشورا دفاع کرده و حقایق قیام امام حسین(ع) را برای همگان آشکار ساخته بود.

کنگره ملی حضرت زینب (س) روز پنجشنبه با پیام آیت الله ‘لطف الله صافی گلپایگانی’ از مراجع تقلید و با هدف تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت و الگوگیری زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام، در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی (ره) قم گشایش یافت.

این کنگره روز جمعه با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی و تجلیل از مقالات و آثار برتر به کار خود پایان داد.

ک/۲//۷۴۰۴/ ۵۵۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.