اینترنت «اشانتیونی» در بازار ADSL / وقتی رقابت‌ جدّی می‌شود

۱۲ام بهمن ،

اینترنت «اشانتیونی» در بازار ADSL / وقتی رقابت‌ جدّی می‌شود

اینترنت «اشانتیونی» در بازار ADSL / وقتی رقابت‌ جدّی می‌شود

در حالی که عرصه رقابت در بازار اینترنت پرسرعت هر روز تنگ‌تر می‌شود، برای اولین بار در کشور شرکت‌ها به سمت ارائه ADSL تستی و رایگان گام برداشته‌اند که با اتمام دوره رایگان، مشترک در خصوص تمدید یا قطع سرویس نظر می‌دهد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، بازار اینترنت پر سرعت کشور امروز بیش از قبل شکل رقابتی به خود گرفته است.

با ورود رقیب قدرتمند و مصمم (شرکت مخابرات ایران) به بازار ADSL رقابت برای شرکت‌های خصوصی این حوزه مفهوم جدی‌‌تری پیدا کرد.

در نتیجه جدی‌تر شدن رقابت در بازار ADSL هم‌اکنون شاهد ارائه تخفیف‌‌ها و طرح‌های تشویقی متنوع در سرویس‌های ADSL برای جذب مشتری بیشتر هستیم تا آن جا که به تازگی و برای اولین بار شیوه‌ تبلیغ اشانتیونی نیز به بازار ADSL راه پیدا کرده است.

اخیرا چند شرکت خصوصی با هدف تبلیغ سرویس خود، اینترنت پر سرعت (ADSL) را با ترافیک محدود و چند ماهه به صورت رایگان برای مشتری فعال می‌کنند.

مشتری در پایان مدت استفاده از سرویس، در صورت رضایت و تمایل به ادامه سرویس،‌ اقدام به شارژ سرویس می‌کند و در غیر این صورت سرویس قطع خواهد شد.

به عنوان مثال مستندی از این شیوه، هم‌اکنون شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات عضو گروه تعاونی پیشگامان و یکی از ۱۱ شرکت PAP دارنده مجوز ارائه خدمات اینترنت پر سرعت، یک سرویس ADSL  با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه و با ۲ گیگابایت ترافیک و ۸۰ روز مهلت مصرف را به صورت رایگان ارائه می‌کند.

در این طرح هزینه رانژه و جمع‌آوری خط از مشترک اخذ نمی‌شود، اما تهیه مودم به عهده مشترک است.

بمانی‌پور مسئول امور ADSL تهران در شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در توضیح بیشتر این سرویس به خبرنگار فارس گفت: هم‌اکنون برای این سرویس هزینه رانژه از مشترک گرفته نمی‌شود اما شاید در آینده هزینه رانژه‌ای که شرکت موظف به پرداخت به مخابرات است از مشترک اخذ شود؛ هزینه رانژه‌ هم‌اکنون ۵ هزار تومان است.

بمانی‌پور همچنین در مقام مسئولی که شرکت متبوع‌اش برای اولین بار این طرح را در کشور به راه‌انداخته، در خصوص بازخورد و استقبال بازار از این شیوه فروش اینترنت گفت: در صورتی که سرویس مورد پسند مشترک نباشد در پایان دوره جمع‌آوری می‌شود اما تاکنون درصد برگشتی‌های بسیار پایین بوده است.

پس از پیشگامان توسعه ارتباطات، دومین شرکت PAP نیز شیوه فروش اشانتیونی اینترنت را در پیش گرفته و به این ترتیب آریا رسانه تدبیر (شاتل) نیز سرویس مشابهی را ارائه می‌دهد.

شرکت شاتل یک سرویس ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه با ۱ گیگابایت ترافیک و ۳ ماه دوره استفاده را به صورت رایگان به مشتری ارائه می‌کند. شاتل نیز هزینه رانژه نمی‌گیرد و تهیه مودم را به عهده مشتری گذاشته است.

همچنان که در قبل و در زمان ورود وایمکس به ایران، ایرانسل نیز در فروش سرویس وایمکس در اقدام تازه‌ای امکان “عودت دادن” در نظر گرفت تا اگر به دلایل فنی مشتری از سرویس وایمکس ایرانسل راضی نبود بتواند آن را پس دهد.

اگرچه اقدام ایرانسل و اقدام اخیر شرکت‌های PAP متفاوت است اما هر دو نوعی نوآوری در ارائه سرویس و احترام بیشتر به مشتری و هزینه‌ای که صرف می‌کند، است.

ورود این شیوه را به بازار اینترنت کشور می‌توان به فال نیک گرفت؛ زیرا نشان از حرکت بازار به سمت رقابتی شدن و پیشرفت در حوزه ADSL دارد که احترام به مشتری را نیز در خود جای داده است.

همچنان که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز در وضع قوانین موبوط به اینترنت به سمت کیفیت‌گرایی رفته است؛ در دستورالعمل تازه این کمیسیون برای سرویس‌های ADSL هزینه ثابت ماهانه‌‌ای به عنوان نگهداری در نظر گرفته شده و پس از آن سود بیشتر نصیب شرکتی خواهد شد که سرعت و کیفیت بالاتری را به مشتریان خود ارائه داده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.