ایندیپندنت عملکرد ترامپ را با صدام مقایسه کرد

روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای نوشت که عملکرد رئیس جمهوری آمریکا در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه، یادآور صدام بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، ایندیپندنت گزارش داد، گفتمان‌های سیاسی طی روزهای گذشته در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه یک لحن سمی از جانب ناسیونالیست‌های آمریکایی بود که این گفتمان‌ها به خشونت‌ها و خرافه‌های برتری، دامن می‌زند.

این روزنامه اعلام کرد، تجلیل از رهبری که شرکت کنندگان در این گردهمایی نشان دادند، یادآور کنفرانس‌های حزب بعث در عراق بود که صدام را تجلیل می‌کردند و او را “رهبری نجات‌بخش” می‌خواند. تمامی سخنان عبارت از مدح و تمجید بود. سخنرانان در این امر با یکدیگر رقابت کرده و شکست سخت را پیروزی‌های بزرگ خواندند. همگان نحوه تعامل فاجعه بار ترامپ با بحران کرونا را که به کشته شدن ۱۸۰ هزار آمریکایی انجامید، نادیده گرفتند.

این روزنامه نوشت، چنین کاری را صدام ۳۰ سال قبل کرد، آن هنگام که مقابل حامیانش در مورد “مادر نبردها” در کویت سخن به میان آوردند و آن را “یک پیروزی بزرگ برای عراق” خواند. ایندیپندنت گزارش داد که ترامپ با مشکلات مشابهی با آنچه صدام با آن روبه رو بود، مواجه است و ترامپ با همان روشی درصدد حل این مشکلات است که صدام در طول زندگی‌اش درصدد حل آنها بود.

این روزنامه این سوال را مطرح کرد که چگونه مردم، شکست سخت را پیروزی بزرگ تصور می‌کنند؟ روش استبدادگران، یکی است، این روش عبارت است از این‌که رهبر تکذیب کرده، گروه‌های خارجی و دشمنان در داخل را متهم کرده و آنها را مسؤول هر بدی بداند. زمانی که ترامپ درمورد ویروس کرونا صحبت کرد، گفت: زمانی که این ویروس چینی در کشور ما شیوع پیدا کرد، ما بیشترین لشکرکشی آمریکایی را از زمان جنگ جهانی دوم برای آن آماده کردیم.

ایندیپندنت نوشت که حاکمان مستبد در طول عصرها همواره بر نشان دادن جوانب خوبی و مهربانی‌شان با آزاد کردن زندانیان اهتمام ورزیده‌اند و حالا ترامپ نیز به این سنت پایبندی نشان داده است، چراکه در یک برنامه تلویزیونی زنده دستور به عفو یک دزد را داد که به حمله به یک بانک محکوم شده بود.

ترامپ در تلویزیون همچنین در حال نظارت بر یک مراسم دادن تابعیت آمریکایی به تعدادی از مهاجرانی که در گذشته آنها را مجرم و تاجران مواد مخدر توصیف می‌کرد، ظاهر شد.

این روزنامه همچنین یادآور شد، از جمله سخنان سخیفی که در سخنرانی ترامپ در کنفرانس حزب جمهوری خواه مطرح شد، این بود که او عبارت “عظمت را به آمریکا بازگردانده است” تکرار می‌کرد و این در حالی است که او در کاهش نفوذ آمریکا، سهم داشته است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.