اینفینتی با کیو۵۰ «قاعده بازی را عوض می‌کند»

۳۰م دیماه ،

اینفینتی با کیو۵۰ «قاعده بازی را عوض می‌کند»

Bookmark and Share

اینفینیتی می‌گوید مدل Q50 را طوری ساخته است که قواعد بازی در کلاس خودروهای سدان اسپرت را با‌عرضه این مدل تغییر خواهد کرد. این حرف ممکن است مبالغه باشد اما نشان می‌دهد نیسان تا چه حد برای مبارزه با ب ام و سری ۳ جدی است. 

Q50 جایگزین مدل G37 می‌شود. اینفینیتی برای مدلی که در بازار آمریکا فروخته خواهد شد یک موتور شش سیلندر در نظر گرفته است که با حجم ۳.۷ لیتر قادر است ۳۲۳ اسب بخار نیرو تولید کند. مدل هیبرید این خودرو هم با ترکیبی از یک موتور ۳.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی کار می‌کند. دو موتور دیگر هم به تدریج و با‌عرضه این خودرو در بازارهای دیگر عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها چهار سیلندر است و به نظر همانی است که از مرسدس بنز گرفته می‌شود , موتور دیگر دیزل خواهد بود. 

اینفینتی با کیو۵۰ «قاعده بازی را عوض می‌کند»

قدرت موتور در هر دو مدلی که به بازار آمریکا عرضه می‌شود از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ماشین‌هایی که در اروپا فروخته می‌شود به احتمال بسیار دیفرانسیل عقب است. 

اینفینتی می‌گوید سیستمی که برای انتقال فرمان راننده به چرخ‌های Q50 استفاده شده برای اولین بار در جهان عرضه می‌شود. این سیستم که Direct Adapting Steering نام دارد زاویه چرخ‌ها و تغییر جهت فرمان را کنترل می‌کند و به ادعای اینفینیتی از سیستم مکانیکی سریع‌تر است. 

سیستم تشخیص خطوط جاده این اینفینتی هم از سیستم‌های معمولی پیشرفته‌تر است. این سیستم علاوه بر تشخیص خطوط، در صورتی که با تغییر سطح جاده جهت ماشین کمی تغییر کند به طور خودکار جهت چرخ‌ها را تغییر می‌دهد و ماشین را دوباره بین دو خط می‌آورد. 

از نظر ظاهری، Q50 با فلسفه تازه طراحی اینفینیتی طراحی شده است. جلوپنجره و قوس در عقب امضای این طرح است.  

ایفینیتی از سال قبل به جمع حامیان مالی تیم فرمول یک ردبول پیوسته است و می‌گوید رانندگان این تیم در ساخت Q50 به مهندسان اینفینیتی کمک کرده‌اند.

اینفینتی با کیو۵۰ «قاعده بازی را عوض می‌کند»

اینفینیتی در جنگ تکنولوژی با خشابی پر به صحنه آمده است. این خودرو تنظیم‌های مختلف از صندلی گرفته تا درجه هوای ماشین، مسیرهای راهیاب ماهواره‌ای و ایستگاه‌های مورد علاقه رادیو را برای چهار راننده مختلف حفظ می‌کند.  به هر راننده کلیدی مخصوص داده‌ می‌شود که با وارد شدن به ماشین تنظیم‌های راننده را که به نقل از کارخانه ژاپنی تا ۹۶ مورد است اجرا کند.

ماشین دو صفحه نمایشگر لمسی در داشبورد دارد که به نقل از کارخانه ژاپنی راننده می‌تواند ۹۶ مورد مختلف را با آن‌ها تنظیم کند

اینفینیتی صندلی‌‌های جلو را نازک‌تر طراحی کرده و ستون وسط ماشین را هم جلوتر برده تا جا برای سرنشینان عقب بیشتر شود. 

Q50 از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد. باید دید آیا نیسان خواهد توانست با این خودرو به صدر لیست سدان‌های متوسط پرفروش برود یا نه. 

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | اینفینیتی کیو۵۰ | Q50 | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۲۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.