این خوردنی ها شما را “نعشه” می‌کند!

قهرمان پیشکسوت بوکس ایران و فیزیولوژیست ورزش و استادیار دانشگاه گفت:آدامس های ˈ جرقه ایˈ ، حاوی مواد مخدر می باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا، دکتر ˈمسعود حاج رسولیˈعصر پنجشنبه در همایش ˈتبیین ورزشهای بومی و سنتی ˈ در تالار لاله شهرکرد افزود:این آدامس ها متاسفانه در بازار وجود دارد و دارای عناصر تشکیل دهنده مواد مخدر می باشند.

وی، با ارائه مقاله ای در این همایش ، گفت:قرص های چربی سوز موجود در بازار حاوی مواد مخدر ˈشیشه ˈ است.

به گفته وی،قرص هایی که با عنوان قرص چربی سوز در بازار وجود دارد حاوی مقدار ˈ آمفتامین ˈ و ˈ مت آمفتامین ˈ می باشد.

وی تصریح کرد: آمفتامین و مت آمفتامین با تاثیر بر قسمت کناری غده هیپوتالاموس موجب جلوگیری از گرسنگی می شوند و مصرف کننده را دچار بی اشتهایی شدید می کند، به شکلی که ساعتها و حتی تا روزها اشتها به غذا در فرد به وجود نمی آید.

حاج رسولی گفت:تنها راه دوری از چاقی ورزش کردن مناسب است و ورزشهای بومی و محلی و ورزش همگانی بر روی افراد تاثیر مطلوبی دارد.

پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت:خانواده های از هم گسیخته خطرناک ترین خانوده ها برای گرایش فرزندان به سوی اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر هستند.

وی،به نقش بازی و سرگرمی های مناسب برای بچه ها در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود:نبود بازی و سرگرمی مناسب برای بچه ها خود یک عامل خطر در گرایش به اعتیاد است.

حاج رسولی،با بیان اینکه بازی های بومی و سنتی بر بازی های کامپیوتری ارجحیت دارد، گفت:در بازی های بومی و سنتی بچه به سلامت جسمی، ایجاد ارتباط عاطفی، منطق و اجتماع پذیری دست می یابد.

این همایش از سوی فدراسیون ورزشهای سنتی و بومی ایران در شهرکرد برگزار شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.