این رئیس جمهور اسرائیلی ها را تحقیر می کند

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در زمان ریاست بوش، با انتقاد از سیاست رئیس جمهوری آمریکا در قبال جامعه یهود و اسرائیل، اعلام کرد که اوباما اسرائیلی‌ها را تحقیر و به امتیازدهی‌های غیرمنطقی و مضر وادار ساخته است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست”، “آری فلیشر” قانونگذار و استراتژیست جمهوریخواه و سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در زمان “جورج بوش” ریاست جمهوری سابق آمریکا، در سخنرانی روز گذشته خود برای جمعیت آمریکایی ها و اسرائیلی های بیت المقدس،‌ ضمن انتقاد از “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا به دلیل امر و نهی به تل آویو و تحقیر اسرائیل و تحمیل جامعه یهود به سازش و امتیاز دهی های مضر و غیرمنطقی، به مخاطبان خود تاکید کرد تا نام خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا ثبت کنند.

در این خبر آمده است که فلیشر و “مت بروکس” مدیر اجرایی “ائتلاف یهودیان جمهوریخواه” روز گذشته اعلام کردند که فقدان حمایت یهودیان اسرائیل از رئیس جمهوری آمریکا به عنوان پیام آوری برای یهودیان آمریکایی عمل می کند؛ سخنگوی کاخ سفید در زمان بوش گفت که فقدان حمایت اسرائیلی ها از اوباما نشان دهنده کاهش حمایت یهودی آمریکا از رئیس جمهوری آمریکاست.

بروکس و فلیشر روز گذشته با هدف حمایت از کمپین موسوم به ” IvoteIsrael” وارد تل آویو شد؛ هدف از این کمپین ثبت نام حداکثر۱۵۰ هزار شهروند آمریکایی در اسرائیل به عنوان افراد واجد شرایط برای دادن رای در انتخابات ۶ نوامبر ریاست جمهوری آمریکا است؛ این دو مقام آمریکایی به نظرسنجی های صورت گرفته در ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی اشاره کردند؛ در این نظرسنجی ها مشخص شده بود که درصد کمی از اسرائیلی ها هستند که بر این باورند که دولت آمریکا بیشتر حامی اسرائیل است تا طرفدار فلسطین.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در زمان ریاست بوش در این باره اعلام کرد: این نظرسنجی ها در جروزالم پست منعکس کننده جامعه یهود در آمریکا بوده است؛ این نظرسنجی ها هشدار اولیه برای آمریکا محسوب می شود و نشان دهنده وجود ترک در زره اوباما (جامعه یهود) هستند؛ یهودیان آمریکا در سال ۲۰۰۹ میلادی بسیار حامی اوباما بودند؛ اسرائیلی ها برای اولین بار شاهد این شکاف ها بودند و در شرایط فعلی این جامعه یهودی آمریکاست که احساس ندامت می کند.

مدیر اجرایی “ائتلاف یهودیان جمهوریخواه” اعلام کرد که علت سفر او و فلیشر به اسرائیل این بوده است که تعداد رای دهندگان واجد شرایط در اسرائیل به اندازه واجدین شرایطی که در شهرهایی مانند ” فورت لادردال”، “فلوریدا” و یا”دیتون” و “اوهایو”، از جمله شهرهای کلیدی آمریکا در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، هستند دارای اهمیت است.

بروکس در ادامه ضمن اعتراف به اینکه اکثریت یهودیان آمریکا به رای خود به وابسته حزب دموکرات ادامه می دهند گفت که هدف او ادامه الگویی است که در آن درصد بالاتری از یهودیان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری به یک جمهوریخواه رای بدهند.

مدیر اجرایی “ائتلاف یهودیان جمهوریخواه” گفت: تردیدی وجود ندارد که “میت رامنی” در میان رای دهندگان یهودی بی نهایت عالی عمل خواهد کرد.

سخنگوی سابق کاخ سفید نیز با اشاره به اینکه هزاران رای آمریکایی ها و اسرائیلی ها در این ایالت ها شمرده خواهد شد،‌ ادامه داد: من یکی از بازماندگان انتخابات ۲۰۰۰ آمریکا (که جورج بوش با ۵۳۷ رای در فلوریدا) پیروز آن شد، هستم؛ اگر این رقابت (انتخاباتی ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا) نیز به همان اندازه دقیق باشد، این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از برگه های رای غایب به فلوریدا، پنسیلوانیا و اوهایو بیاید و این امر می تواند تفاوت ایجاد کند؛ فرو کردن یک پرچم در خاک اسرائیل نیز دارای اهمیت است (منظور آراء ماخوذه از یهودیان آمریکایی تبار ساکن اسرائیل است).
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.