این روزها احمدی نژادی ها چه می کنند؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

پارسینه-گروه سیاسی: خداحافظی محمود احمدی نژاد مانند سلامش بر میز معروف پاستور حاشیه های بسیاری به همراه داشت.حاشیه هایی که یکی از اندگار ترین آنها تاسیس دانشگاه ایرانیان  در ساختمان لادن بود.

احمدی نژاد که پیش از این گفته بود بعد از اتمام ریاست جمهوری به دانشگاه باز خواهد گشت به علم صنعت بازنگشت بلکه دانشگاهی تاسیس کرد  تا یارانش را در کنار هم جمع کند و افکارش را آموزش دهد.

در همان روزهای ابتدایی تاسیس این دانشگاه گفته می شد  «دانشگاه عالی ایرانیان» در تمام مقاطع دانشجو می پذیرد،اما آموزش عالی چندی قبل اعلام کرد که این دانشگاه مجوز ندارد و به مردم پیشنهاد کرد برای درس خواندن به هر جایی نروند.

در هر حال محمود احمدی نژاد این بار هم بدون توجه به اعتراضات و ا نتقادات  دانشگاه خود  را تاسیس کرد و در نامه ای هم از رییس جمهورجدید یعنی حسن روحانی  درخواست کمک کرد،البته داستان ۱۶ میلیارد و برداشت غیر قانونی این مبلغ و انتقال آن به حساب این دانشگاه خود یک ماجرای طولانی است که در آخر هم گفته شد این پول برگرداننده شده است.

در گیر و دار راه اندازی دانشگاه ایرانیان که گفته شده بود عید غدیر افتتحاح می گردد اما فقط از مجتمع علوم انسانی آن رونمایی شد،  حاشیه های بسیاری برای ساختمان لادن مطرح شد.ساختمانی که برای حضور دولتی های سابق در کنار هم طرح ریزی شده بود و پایگاه دانشگاه ایرانیان بود.

این ساختمان که  در نزدیکی میدان ونک است و احمدی‌نژاد و یارانش به‌عنوان ساختمان مرکزی دانشگاه ایرانیان برای خود در نظر گرفته‌ بودند، حالا باید تخلیه شود چرا که نهاد ریاست جمهوری این ساختمان را متعلق به وزارت دادگستری اعلام کرده است.

حمید بقایی نیز در این باره گفته: به‌رغم نامه‌هایی که به رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن نوشته‌ایم هنوز هیچ پاسخی به نامه هایمان داده نشده است.

وی با اشاره به درخواست وزارت دادگستری مبنی بر تخلیه ساختمان لادن اظهار داشته: هم‌اکنون در حال تخلیه ساختمان لادن هستیم.

معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان و معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم افزوده: به‌رغم اینکه نامه‌هایی را به حجت‌الاسلام روحانی برای جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن توسط وزارت دادگستری نوشتیم، پاسخی را دریافت نکردیم و نامه‌های ما بدون جواب ماند.

 وی بدون اشاره به محل تازه استقرار محمود احمدی‌نژاد و محل تازه دفتر دانشگاه ایرانیان خاطرنشان کرده: ۳ مکان مدنظر ماست که در نهایت مشخص خواهیم کرد دفتر دانشگاه را در کجا مستقر کنیم.

گفتنی است، شنیده‌ها حاکی از این است که این جریان بعد از آنکه ساختمان دولتی لادن را از دست داد، به نظر می‌رسد که به دنبال ورود به ساختمانی متعلق به بنیاد مستضعفان است و با اختصاص ساختمانی از سوی بنیاد مستضعفان به محمود احمدی نژاد در منطقه ولنجک وی از ساختمان لادن به‌زودی نقل مکان خواهد کرد.

گفته می‌شود ساختمان مذکور که در خیابان الف واقع در منطقه ولنجک قرار دارد هم‌اکنون در حال تغییر دکوراسیون و نوسازی است تا میزبان احمدی‌نژاد باشد.

تخلیه ساختمان لادن اما در حالی رخ داده که یک پایگاه اینترنتی اینترنتی نزدیک به رئیس جمهور سابق مدعی شده دانشگاه بین المللی ایرانیان به دنبال تاسیس شعبه های تازه خارجی است.

این منبع اگاه گفته: یکی از اهداف اصلی آقای احمدی نژاد بسط و جهانی کردن دانشگاه ایرانیان است در صورتیکه اسباب این کار فراهم شود احداث شعبه در کشورهای مختلف و در اولویت اول کشور ونزوئلا در دستور کار خواهد بود.

به این ترتیب در حالی که هنوز تکلیف قانونی بودن یا غیر قانونی بودن این دانشگاه مشخص نیست و هنوز جایی هم برای استقرار ندارد! شعبه ونزوئلای آن که نشان از دوستی عمیق محمود احمدی نژاد با ونزوئلایی ها به خصوص چاوز درگذشته دارد، تاسیس خواهد شد تا حاشیه ای به حاشیه های این دانشگاه اضافه شود.

این در حالی است که اعتراض وکلای ملت به تاسیس این دانشگاه ادامه دارد و در آخرین اظهارات عوض حیدرپور دانشگاه ایرانیان را کانون فتنه و مسجدد ضرار نامیده است.
باید منتظر ماند و دید بالاخره تکلیف این دانشگاه چه خواهد بود؟


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.