این روزها کلمه «تحریم» برای هیچ کدام از مردم ایران خوشایند نیست

کارگردان فیلم «بیتابی بیتا»:

سینماپرس-گروه سینما/ در پی شایعه اضافه شدن «بیتابی بیتا» به لیست فیلمهای مورد تحریم حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مهرداد فرید کارگردان این فیلم صحت این شایعه را مردود دانست.

مهرداد فرید در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه مشکلی برای اکران فیلم «بیتابی بیتا» وجود ندارد. البته مسائل و مشکلاتی نسبت به اکران این فیلم در برخی از رسانه ها منتشر شده و گفته شده بود که این فیلم در لیست تحریمی های حوزه هنری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این خبر هیچ گاه مورد تایید رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری قرار نگرفت و معلوم شد شایعه ای بیش نیست. البته با توجه به این که برای من نمایش «بیتابی بیتا» در سینماهای حوزه هنری اهمیت زیادی دارد و می دانم در صورت تحریم، تعداد زیادی از تماشاگران امکان تماشای آن را از دست خواهند داد به همین خاطر برای حصول اطمینان از عدم صحت خبر، برای اکران آن اقدامی نکردم. در حالی که قبلا گفته بودم این فیلم در مهر ماه اکران خواهد شد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر حوزه هنری رسما به من اعلان کرده که مشکلی برای اکران این فیلم ندارد. به همین دلیل شرکت «رسانه فیلمسازان» برای اکران «بیتابی بیتا» برنامه ریزی های خود را پی گرفته و کلیه مواد تبلیغاتی فیلم را آماده کرده است. از جمله این که از پوستر فیلم در فضای وب پرده برداری کرده و اینک به دنبال مذاکره با سرگروه های سینمایی است تا هر چه زودتر فیلم در تهران و شهرستانها به نمایش در آید. به هر حال برنامه ریزی ها معطوف به آبان ماه است و چنانچه بدخواهان و شایعه سازان مجالی بدهند این فیلم از حوالی نیمه ی آبان به نمایش عمومی در خواهد آمد.

فرید با اشاره به این که به دلیل وضعیت نابسامان سینما در حوزه اکران، در مورد ساخت جدیدترین فیلمنامه خود دست نگه داشته است، ادامه داد: این روزها کلمه «تحریم» برای هیچ کدام از مردم ایران خوشایند نیست. و این که گفته شود تعدادی فیلم دارای پروانه نمایش مورد تحریم برخی سازمانها، نهادها و گروهها قرار گرفته، حس خوبی را بین مردم ایجاد نمی کند.

کارگردان فیلم آرامش در میان مردگان افزود: من هم شخصا متاسفم که برای اکران فیلم های پروانه نمایش دار چنین مشکلاتی ایجاد شده است. من به عنوان یکی از اعضای صنف شورای عالی تهیه کنندگان هر تلاشی لازم باشد برای حل مساله تحریم فیلمهای همکارانم انجام خواهم داد کما این که در شورای عالی تهیه کنندگان هم درباره ی پیدا کردن یک راه حل معقولانه بحث کرده ایم و حتی اعضای سرشناس این صنف پا جلو گذاشته اند و مذاکرات صریحی با سازمانهای مسوول، هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی، انجام داده اند تا بهترین راه حل برای آن پیدا شود. اما متاسفانه در حال حاضر این تلاش ها بی نتیجه بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: سینمای ایران این روزها آن قدر مشکلات دارد که دیگر حل نشدن این مساله که راه حلهای ساده ای نیز دارد، قابل درک نیست.

گفتنی است مهرداد فرید پیش از این فیلمهای «آرامش در میان مردگان»، «همخانه»، «از ما بهترون» و «زنها شگفت انگیزند» را در کارنامه ی سینمایی خود ثبت کرده است و اینک «بیتابی بیتا» را آماده ی نمایش دارد.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۶۵۲


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.