این زن مسئول بررسی نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی شد +عکس

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد این تیم حقیقت یاب هیچگونه همکاری ازسوی اسرائیل دریافت نخواهد کرد و اعضای آن اجازه ورود به اسرائیل را پیدا نخواهند کرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، سازمان ملل متحد ساعاتی قبل یک قاضی فرانسوی به نام کریستین شانه را به عنوان رئیس یک تیم کارشناسی انتخاب کرد که قرار است درمورد اینکه آیا شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی نقض حقوق بشر است یا خیر تحقیقاتی را انجام دهد.

دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی عبارتند از اسماء جهانگیری وکیل پاکستانی و قاضی یونیتی داو از بوتسوانا .

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه مارس گذشته تحقیقات در این زمینه را آغاز و اعلام کرد اقدام اسرائیل در ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس باعث تضعیف روند صلح بین اسرائیل و فلسطین می شود و تهدیدی برای راه حل تشکیل کشور فلسطین است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در اقدامی انفعالی و بی نتیجه با محکوم کردن تحقیقات در این زمینه اعلام کرد تشکیل این تیم تحقیقاتی یک نشانه آشکار دیگر از هدف قرار دادن اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین اعلام کرد این تیم حقیقت یاب هیچگونه همکاری ازسوی اسرائیل دریافت نخواهد کرد و اعضای آن اجازه ورود به اسرائیل را پیدا نخواهند کرد.

علی رغم تلاش ها و وعده های اوباما و برخی سازمان های بین المللی اسرائیل هیچگاه تصمیمی برای لغو شهرک سازی و تداوم اشغال زمین های جدید نگرفته است.

هرچند تهیه گزارشی بر خلاف نظر غرب درباره اسرائیل بسیار بعید و عجیب به نظر می رسد اما این گزارش آزمون مهمی برای محک زدن مجدد استقلال مخدوش شده سازمان ملل به شمار می رود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.