این ساده لوحانه است که فکر کنید، ایران توانایی حمله به امریکا را ندارد!!

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دانیل پتکا کارشناس دفاعی در این مورد گفت:این ساده لوحانه است که فکر کنید، ایران تونایی حمله به امریکا را ندارد!!

 
 
 

واشنگتن پست: احتمال وقوع جنگ بین امریکا و ایران ۵۰-۵۰ است/تاکتیک “ازدحام” ایران در خلیج فارس می تواند به مدرن ترین کشتی آمریکا ضربه بزند
یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خاورمیانه گفت: کشتی های نیروی دریایی آمریکا در تنگه در مقابل حملات ایران اسیب پذیر هستند، اگر انها از بین بروند کشورهای خلیج فارس احساس اسیب پذیری بشتری می کنند البته انها در حال حاضر هم خیلی احساس اسیب پذیری می کنند.
واشنگتن پست نوشت: تحلیلگران می گویند، ایران به سرعت در حال دستیابی به توانایی های جدید برای حمله به کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس است.

تهران زرادخانه ای از موشک های پیشرفته ضد کشتی را در اختیار دارد و در حال توسعه بخشیدن به ناوگان قایق های تندر و زیردریایی های خود است. این سیستم های جدید به فرماندهان ایران این قوت قلب را داده است که در صورت وقوع جنگ، به سرعت می توانند کشتی های جنگی آمریکا را نابود کنند.

در حالیکه مقامات نیروی دریایی امریکا تصور می کنند که در جنگ با ایران پیروز هستند، پیشرفت های ایران موجب نگرانی در خصوص اسیب پذیری امریکا در ساعات اولیه جنگ در خلیج فارس شده است. تحلیلگران نظامی می گویند، موشک های کوتاه برد دقیق و بسیار ایران، همراه با استفاده از تاکیتک ازدحام که شامل صدها قایق به شدت مسلح می شوند می تواند به مدرن ترین کشتی های امریکا هم ضربه بزرگی وارد کند.

احتمال اینکه ایران حمله ای به ناوگان امریکا داشته باشد، کم است اما تهران در صورت حمله ی اسرائیل یا امریکا به تاسیسات هسته ای ایران، دست به حمله ای محدود می زند. تحلیلگران می گویند، درگیری نظامی می تواند باعث انسداد تنگه ی هرمز از سوی ایران شود.

توانایی ایران برای ضربه به آمریکا به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از یک دهه گذشته است. بررسی پنتاگون در ماه اوریل، قدرت فزاینده ایران در جهت اقدامات تلافی جویانه منجر به تردید کارشناسان نظامی در مورد معقول بودن استقرار ناو و دیگر کشتی ها در خلیج فارس شده است براساس پژوهش “کالج نوال وار” در سال ۲۰۰۹، توانایی ایران برای اجرای کمین دریای بزرگ در تنگه ی هرمز خیلی زیاد است.

اگر امریکا در آستانه جنگ، تصمیم به استقرار کشتی در تنگه ی هرمز کند، تصمیم گیری در مورد زمان اعاز جنگ و مکان وقوع جنگ به ایران واگذار خواهد شد. یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خارمیانه گفت: ناو های امریکا به صورت ۳۶۰ درجه مورد تهدید قرار می گیرند. یک مقام امریکایی که خواستار عدم افشای نامش بود، گفت: این سناریو، کابوس ما شده است. نیروی دریایی آمریکا سیستم های جدیدی برای مقابله با استراتژی “ازدحام” قایق های تندر ایران سفارش داده است. اما خیلی از این سیستم ها تا ۶ تا ۷ ما دیگر به دست نیروی دریایی می رسد. ایزن استادت یک تحلیلگر نظامی گفت: ما از برنامه عقب هستیم . اگر جنگی در راه باشد، ممکن است که آماده نباشیم.
دانیل پتکا کارشناس دفاعی در موسسه اینترپرایز هشدار داد: ایران می تواند از اسیا، اروپا ، خاورمیانه و  آرژانتین و ونزوئلا به آمریکا حمله کند.
وی اضافه کرد: این ساده لوحانه است که فکر کنید، ایران تونایی حمله به امریکا را ندارد.
دیوید مافکوفسکی، کارشناس امور خاورمیانه در موسسه “سیاست خاورمیانه” گفت: پس از گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی، دریافتم که احتمال وقوع جنگ پیش از انتخابات آمریکا ۵۰، ۵۰ است .
یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خاورمیانه گفت: کشتی های نیروی دریایی آمریکا در تنگه در مقابل حملات ایران اسیب پذیر هستند،  اگر انها از بین بروند کشورهای خلیج فارس احساس اسیب پذیری بشتری می کنند البته انها در حال حاضر هم خیلی احساس اسیب پذیری می کنند.


کپی برداری از مطالب به شرط ذکر منبع مجاز است


برچسب ها : آمریکا, امریکا, ایران, جنگ, جنگ ایران و آمریکا, جنگ بین ایران و آمریکا



پورتال تفریحی،خبری ایرانیان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.