این عکس خودم را خودم در اندرون انداختم/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، اگر اهل تاریخ و مرور کتاب های تاریخی هستید، «گزارش شکارهای ناصرالدین شاه قاجار» به همت فاطمه قاضی‌ها، کتاب جالب و خواندنی از آب درآمده است. ناصرالدین شاه سه بار به اروپا سفر کرد: در سال‌های ۱۲۹۰، ۱۲۹۵ و ۱۳۰۶ هجری قمری که متن دست نوشته آن‌ها در پنج جلد از سوی انتشارات سازمان اسناد ملی ایران در سال‌های ۱۳۶۹، ۱۳۷۱، ۱۳۷۳، ۱۳۷۷ و ۱۳۷۹ منتشر شد. کتاب «گزارش شکارهای ناصرالدین شاه قاجار» روایت‌های شکار شاه قاجار از ۱۴ محرم ۱۲۷۹ تا ۲۸ ذیحجه ۱۲۸۱ را دربردارد. ناصرالدین شاه در این سفرها از شرح ماجراهای شکار و تفریح و گشت و گذار در شهرستانک، دونا، کجور، بلده، کن و جاهای دیگر، به تفصیل سخن می‌گوید و به شرح جزییات سفر، خاطرات روزانه خود هنگام شکار و گردش در ییلاق ها و شکارگاه‌های اطراف تهران می‌پردازد.

در شرح عکس نوشته شده: تمثال مبارک اقدس همایون…که گرازی در زیر پای مبارک است…

سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، کتاب «گزارش شکارهای ناصرالدین شاه قاجار ۱۲۸۱ـ ۱۲۷۹ هجری قمری»، را با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، پنجمین شماره کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» منتشرشد که در این شماره ویژه‌نامه «صاحب قران مستبد عاشق پیشه خونریز شاعر مسلک» که پرونده‌ای است برای ناصرالدین شاه قاجار همراه با یادداشت‌ها و گفتارهایی از «محمدعلی ابطحی، تقی آزاد ارمکی، غلامرضا امامی، اسماعیل امینی، سیدمحمد بهشتی، محمدحسین جعفریان، امیرمهدی حقیقت، جواد طوسی، احمد دهقان، خجسته کیهان، ابوالحسن مختاباد و…» به چشم می‌خورد.

برای تهیه این هفته نامه جمع و جور و متفاوت که با قیمت ۲هزارتومان منتشر شده، و یا کتاب «گزارش شکارهای ناصرالیدن شاه» می توانید با سامانه ارائه محصولات فرهنگی (سام) ۲۰-۸۸۵۵۷۰۱۶ تماس بگیرید و آن را بدون دریافت هزینه در محل کار و یا منزل تحویل بگیرید.



 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.