این نامه سیاسی نیست؛ فقط نقدی است فرهنگی. آقای وزیر، حالمان خوب نیست!/نامه سرگشاده ۱۷۰ هنرمند موسیقی بوشهر به وزیر ارشاد

کافه موسیقی- سرپرست گروه «لیان» و ۱۷۰ هنرمند و روزنامه‌نگار بوشهر در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار رسیدگی به مشکلات هنرمندان و نوازندگان محلی در ارتباط با عدم صدور مجوز برای برگزاری کنسرت، انتشار آلبوم و حمایت از موسیقی بومی شدند.

متن این نامه سرگشاده خطاب به وزیر ارشاد به شرح زیر است:

« احتراماً ما جمعی از اهالی هنر و اصحاب فرهنگ و رسانه، بنا به تعهد و پایبندی به اصولی که در راه اعتلا و پاسداری از فرهنگ غنی سرزمین‌مان در باور خود گنجانده‌ایم، لازم می‌دانیم مواردی را جهت اطلاع و پیگیری در خصوص وضعیت اسفبار موسیقی بوشهر در برهه‌ی کنونی به عرض برسانیم؛ مواردی که به شدت دامن موسیقی بومی ایران را نیز در بر گرفته است.

موسیقی بومی بوشهر با قدمتی چند هزار ساله، دیرزمانی است که گاه گاه با کج‌اندیشی و رفتارهای سلیقه‌ای و خارج از ضابطه‌ی مسؤولین این استان روبرو می‌شود. شرایط فعالیت گروه‌های موسیقی بوشهر که بیش از صدها برنامه و کنسرت خارجی را در کارنامه خود دارند و بارها و بارها هنر میهنیِ این خاک را در جای‌جای دنیا طنین‌انداز کرده و همگان را به شگفتی و تحسین این هنر ناب و اصیل واداشته‌اند بسیار وخیم و رو به نابودی است.

کافه موسیقی::صفحه اصلی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.