این نشانه ها از پایان یک رابطه خبر می دهند

آیا احساس می کنید رابطه عاطفیتان به بن بست رسیده است ولی نمی دانید که اوضاع بهتر خواهد شد یا نه؟ هر رابطه ای با چالش ها و فرازونشیب های زیادی روبرو می شود ولی اگر با سه یا بیشتر از سه مورد از موارد زیر روبرو هستید و گفت وگو و مذاکره هم نتیجه ای نداشته است، شاید رابطه تان آخرین نفس هایش را می کشد.

۱. برنامه ها و اهدافتان با هم سازگار نیستند.

می گویند تفاوت ها هستند که ما را به سمت طرف مقابلمان جذب می کنند، ولی تصور کنید شما بچه دوست دارید و طرفتان حتی از شنیدن نام بچه نفرت دارد، یا اینکه شما دوست دارید در کشورتان بمانید و او به رفتن فکر می کند… چنین اختلافاتی مسلماً ایجاد مشکل خواهند کرد و اگرچه می توان به یک توافق نسبی رسید و این اختلافات را پشت سر گذاشت، ولی اکثر اوقات این کار بدون خراب کردن رویاهای یکی از دو طرف ممکن نیست. شاید بدترین اشتباهی که بعضی افراد در این موقعیت مرتکب می شوند این است که سعی می کنند طرفشان را متقاعد کنند و یا رویاهایشان را قربانیِ با هم بودن کنند. این کار اکثر اوقات به احساس ناراحتی، کمبود و محرومیت منجر خواهد شد.

۲. طرفتان پنهان کاری می کند.

یکی از عوامل اصلی موفقیت یک رابطه صداقت و اعتماد است. بنابراین اگر احساس می کنید که همسرتان پنهان کاری می کند و یا رفتار مشکوکی دارد، شاید بهترباشد در مورد رابطه تان با او تجدیدنظر کنید. البته قبل از هر اقدامی از صحت آن مطمئن شوید و از قضاوت عجولانه بپرهیزید. وقتی مطمئن شدید به او بگویید که متوجه شده اید در حال انجام کاری مخفیانه است و شما از اینکه آن را با شما در میان نگذاشته است ناراحت و آزرده هستید. اگر همچنان احساس می کنید که پنهان کاری او ادامه دارد، شاید بهتر باشد او را فراموش کنید چون رکن اصلی رابطه شما، یعنی اعتماد، فرو ریخته است.

 

۳. رابطه تان رو به سردی رفته است.

معمولاً روزها و ماه های آغازین یک رابطه فریبنده و زیبا است. همه چیز خوب و رومانتیک به نظر می رسد و هر دو طرف تمام سعیشان را برای جلب رضایت همدیگر انجام می دهند. ولی بسیاری از زوج ها با گذشت چند ماه احساسات رومانتیک خود را از دست می دهند یا حداقل فراموش می کنند که لازم است آن را ابراز کنند. اگر نشانه های رومانتیک در رابطه شما کم هستند، معنی آن این نیست که رابطه تان رو به اتمام است، بلکه شاید مشکل تنها کم کاری شما دو نفر بوده است و با گفتگو و اختصاص زمان بیشتر به همدیگر حل شود. اما اگر بعد از گفتگو احساس کردید که دیگر احساسات گذشته را نسبت به او ندارید، شاید بتوان گفت که رابطه تان در خطر جدی قرار گرفته است.

۴. نمی توانید گذشته را رها کنید.

رابطه ای که در آن گذشته ها مرتب مرور می شوند پس از مدتی ناراحت کننده و آزار دهنده خواهد شد. اگر در حال بحث و مشاجره هستید، بر زمان حال تمرکز کنید نه بر چیزی که شش هفته پیش اتفاق افتاده است. البته مسائلی که در موردشان صحبت نمی شود و به حال خود رها می شوند خود موجب بروز بعضی مشکلاتی خواهند شد. ولی اگر به اندازه کافی راجع به مسئله ای صحبت شده است، لزومی ندارد که دوباره آن را یادآوری کنید و آن را به عنوان برگ برنده یا سلاحی علیه طرف مقابلتان به کار ببرید. اگر شما یا او نمی توانید گذشته را فراموش کنید و همدیگر را ببخشید، شاید لازم باشد در مورد درستی یا نادرستی رابطه تان بیشتر فکر کنید.

۵. بیش از اندازه بحث و جدل می کنید.

بحث و مشاجره راه مناسبی برای بیان ناراحتی ها و عصبانیت ها است و حتی در درازمدت به بهبود رابطه کمک می کنند. اما اگراوضاع خیلی خراب باشد، یعنی اگر بیشتر زمانی را که با هم هستید به دعوا و جروبحث می گذرانید، لازم است پرچم قرمز را بالا بیاورید. در یک رابطه سالم دو طرف از با هم بودن لذت می برند و می توانند به راحتی با هم گفتگو کنند، نه اینکه مرتباً ناراحت و عصبانی یا با احساسات منفی خود روبرو باشند. اگر بیش از حد با هم بحث و اختلاف نظر دارید، بر ادامه رابطه تان اصرار نورزید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.