این نمایش اخطار گرفت و اصلاح شد + عکس

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه نخستین اجرای نمایش «اسکلیگ و بچه‌های پرواز» با کارگردانی محمد عاقبتی روز شنبه ‌شش خرداد روی صحنه تالار حافظ (زیر مجموعه بنیاد رودکی) رفت، انتقاداتی در چند رسانه مطرح شد که واکنش شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی را به دنبال آورد.

این شورا در اطلاعیه‌ای که عصر دوشنبه هشت خرداد منتشر کرد، بخشی از اجرای نمایش «اسکلیگ و بچه‌های پرواز» را دارای ایراد دانست و از تعهد کتبی کارگردان برای اصلاح آن خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «این نمایش ویژه گروه سنی ۱۰ تا ۱۶ سال، در اجرای شتاب‌زده و پراضطراب شب نخست خود (اجرای ویژه عکاسان) اشکالات شکلی داشته که با تذکرات جدی شورای ارزشیابی و نظارت موارد مطرح شده به طور کامل اصلاح و مرتفع شده است.»

 

بنا به اطلاعیه شورای ارزشیابی و نظارت، کارگردان نمایش «اسکلیگ و بچه‌های پرواز» با دادن تعهد کتبی خود را مکلف به اجرای مقررات این شورا در اجراهای آتی خود دانسته است.

لیلی رشیدی، هوتن شکیبا و خسرو پسیانی در این نمایش بازی می‌کنند که برداشت آزاد مهدی کوشکی از رمان «اسکلیگ و بچه‌ها» اثر دیوید آلموند است.

در خلاصه قصه این نمایش آمده است: «مایکل که خواهر نوزادش در بیمارستان بستری است، به همراه خانواده‌اش به خانه جدیدی نقل مکان می‌کند. او روزی در انباری خانه جدید، اسکلیگ را پیدا می‌کند؛ موجود عجیبی که زیر شانه‌هایش چیزی شبیه دو بال پنهان است….»
 
۵۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.