ایهود باراک، بزرگترین شریک تجارت مرگ

۲۱م اسفند ،

روزنامه هاآرتص نوشت ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بزرگترین سهام دار شرکت صادر کننده سلاح به عربستان است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، روزنامه هاآرتص نوشت ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بزرگترین سهام دار شرکت صادر کننده سلاح به عربستان است.

بخش عمده صادرات این شرکت به ایالات متحده، ناتو و رژیم صهیونیستی می باشد و در راس خریداران عربی آن، عربستان و عمان می باشند. همچنین بزرگترین خریدار غیر عرب این شرکت در میان کشورهای مسلمان مالزی است.

رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده اند که در روزهای آتی این موضوع مهمترین عنوان خبرها سیاسی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

لازم به ذکر است این شرکت که سیلوم (Cyalume)نام دارد، در زمینه تولید مواد شیمیایی تشعشعی و زره پوش های فوق سنگین نظامی فعالیت می کند.

این درحالی است که بعضی کشورهای عربی و در راس آنها عربستان سعودی ، به یکی از بهترین بازارهای فروش تسلیحات نظامی تبدیل شده اند و شرکت های آمریکایی با استفاده از این فرصت به جای پول نفت و دیگر حامل های انرژی به این کشورها سلاح ارسال می کنند.

چندی پیش یکی از بزرگترین نمایشگاه های سلاح و جنگ افزار در کشور امارات برگزار شد که نمونه ای از بازارسازی این شرکت ها در کشورهای عربی است.

برخی کشورهای عربی منطقه که روندی غیر اسلامی-مردمی دارند در سال های اخیر با اعتراضات مردمی مختلفی مواجه بوده اند که از این جمله می توان به عربستان سعودی و بحرین اشاره کرد.

برخی خبرها حاکی از این است سلاح های خریداری شده از آمریکا و دیگر متحدانش در این کشورها برای سرکوب اعتراضات مردمی به کار گرفته می گردد.

لازم به ذکر است اعتراضات مردمی به رژیم های حاکم در بعضی کشورهای عربی منطقه به مجروح و شهید شدن مردم انجامیده است و شکلی انقلاب مانند به خود گرفته است.

همچنین خبرها واصله حاکی است، نیروهای نظامی سعودی در سرکوب معترضان بحرینی نقش پررنگی داشته و سلاح های سرکوب گرانه رژیم بحرین از طریق عربستان تامین شده است.

فروش سلاح به کشورهای عربی جهت سرکوب مردم معترض در حالی صورت می گیرد که آمریکا و دیگر کشورهای فروشنده سلاح به این کشورها همواره مدعی حقوق بشر بوده اند اما هیچ گاه از فجایع انسانی صورت گرفته در این کشورهای عربی سخنی به میان نیاورده، همواره با فروش انواع سلاح و تجهیزات از این جنایات بشری حمایت نموده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.