باباجان: ترکیه از حمایت ایران از سوریه نارحت است

۲۵خردادماه،

معاون اول وزیر ترکیه گفت: حمایت و پشتیبانی ایران از دولت سوریه ناامید کننده و کمی نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی باباجان، معاون اول‌وزیر ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اینترنتی خبری هابر ترک گفت: ترکیه سال‌هاست که در برابر ایالات متحده و اتحادیه اروپا از ایران حمایت می‌کند اما اکنون آن‌ها در مساله سوریه موضعی اتخاذ کرده‌اند که ناراحت کننده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری دربارهٔ شباهت‌های درگیری‌های اخیر در میدان تقسیم ترکیه با تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: بعضی اشخاص در داخل و بعضی رسانه‌های خارجی دروغ هایی به افکار عمومی القا می‌کنند.

باباجان با اشاره به موضع ایالات متحده مبنی بر این که استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه خط قرمز این کشور است، گفت: در ماه جولای کنفرانس “ژنو ۲” برگزار می گردد. پیش از برگزاری این کنفرانس پیام‌هایی که دو طرف اعلام می‌کنند بسیار مهم است. بر همین اساس تصمیم ایالات متحده مبنی بر فروش سلاح به مخالفان بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا ، جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگوهای ملی فراگیر با حضور تمام طرف‌های سوری تاکید کرده و اعلام می‌کند که راه حل سوریه سوری-سوری است. این در حالی است که بعضی کشورهای غربی و بعضی کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان از مخالفان حمایت تسلیحاتی، مالی و معنوی می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.