باتفاوت های ماهواره ظفر و نویدآشناشوید

ساخت ماهوراه از طرح های ملی محسوب شده که وجود دانشمندان این عرصه هر روز شاهد پیشرفت رو به جلو در آن هستیم.

دکتر حسین بلندی رئیس دانشکده هوا و فضا دانشگا ه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت:باید بگویم هنگامیگه در سال۸۸ساخت ماهوار نوید را شروع کردیم اصلا امیدی به  پرتاپ آن نداشته ولی با اتکا به نیروی الهی و توانمندی دانشمندان ایرانی توانستیم این قله علمی را نیز فتح نماییم.

وی افزود:از تفاوت های ماهواره نوید و ظفر بایدگفت :ماهواره نوید برای دوماه ولی ظفر رای برای یک و سال و نیم می سازیم که قدرت تصویربرداری با رزو لیشین ۸۰متری را عرضه می کند که این اتفاقی بسیار خوشاید در عرصه هواو فضای کشور است.

وی اظهار داشت:اینجانب پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم از تمام دانشگاهها برای استفاده از تمام ظرفیت ها درحیطه طراحی ،ساخت و ارسال ماهواره به فضا داده ام که ناگفته نماند به فضل الهی ماهواره ظفرتاخردادبه فضا پرتاپ می شود.

وی خاطرنشان کرد:اقتدارملی در گرو اقتدارعلمی بوده البته در حوزه علمی نباید صرفا به نشرمقالات و کتب بسنده نمود بلکه باید حوزه ی علمی را به عملی تبدیل کردکه نهایتا دست یابی به این عرصه ها باعث تقویت هویت قوی در بین مردم می شوددر این مسیر پیگیری های مقام معظم رهبری بسیار اثربخش بوده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.