باتلاق‌ها زیستگاه نادرترین گونه‌های حیات وحش می باشند

۲۱ آبان ،

bbc-38.jpg

کارشناسان انگلیسی در یک گزارش تفسیری تازه تاکید کردند که باتلاق‌ها و تالاب‌ها، زیستگاه‌های اصلی و کانون تجمع نادرترین گونه‌های حیات وحش می باشند.

به گزارش تفسیری سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان زیست محیطی دانشگاه آنجلیای شرقی در جستجوهای تازه خود دریافته‌اند که زمین‌های باتلاقی، زیستگاه ۲۵ درصد از نادرترین گونه‌های حیات وحش انگلیس و ۱۳ گونه بسیار کمیاب در جهان می باشند.

به گزارش تفسیری بی بی سی، این کارشناسان بیش از یک میلیون مورد از اطلاعات گرد آوری و ثبت شده توسط گروهی از دانشمندان و نیز طرفداران تازه‌کار زیست‌محیطی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. قدمت بعضی از این مطالعات به حدود سال ۱۶۷۰ میلادی باز می‌گردد.

این مطالعه تحت عنوان «ارزیابی تنوع زیستی باتلاق‌ها» جزئیاتی مفصل و مستند درباره ۱۳ هزار و ۷۴۷ گونه از گیاهان، حشرات، پرندگان، ماهی‌ها و پستانداران ارائه می‌کند.

منطقه تحت مطالعه در این ارزیابی به وسعت حدود ۳۸۰۰ کیلومتر مربع شامل زمین‌های باتلاقی «نورفولک»، «سوفولک»، «کمبریج شایر» و «لینکولن شایر» بوده است.

بنابراین گزارش تفسیری، نتیجه مطالعات فوق نشان می‌دهد که این منطقه به لحاظ حفظ تنوع زیستی جهانی حائز اهمیت است. این زمین‌های باتلاقی در واقع زیستگاه ۱۳ نمونه از گونه‌های بسیار کمیاب جهانی می باشند که نام آنها در فهرست قرمز گونه‌های در معرض انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) درج شده است.

کارشناسان تاکید کردند که تلاش‌های بعدی با هدف احیای این باتلاق‌ها، حفظ تالاب‌های موجود و ایجاد تالاب‌های تازه تحت حفاظت انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.